Ugrás a fő tartalomra

Nyolc nap alatt III.

Az egykori titkos terménytároló helyén kialakított kis konyhában egy festékes vödör ovális tetejének mint ív-sablonnak a segítségével lekerekítettük az átadópultot. (Ezek mind munka közben készített [werk!- 😁] fotók, egyik sem a végleges állapotot mutatja.)

Apropó: sosem gondoltam volna, hogy ennyit fogjuk használni a nyári konyhát, ami, ugye, nem egyenlő a kis konyhával. Ha tudtam volna, most nem is lenne kis konyha. Bizony ám.

(A nyári konyha nálunk L-alakban kapcsolódik a főépület tömbjéhez, így a tornácra nyílik, nem pedig egy külön felhúzott, kis házikó, mint sokaknál; mostani feltételezésem szerint azért, mert ez az eredeti parasztház, amelyikhez az építtetők kvázi hozzácsaptak egy másik, háromszobásat, amikor már megtehették, ld. az alaprajzot.) Igazság szerint tök mindegy, hogy december van, és akkor most már inkább 

téli konyha,

nagyon sokszor üldögélünk Salgó barátom mellett, miközben süt-főz nekünk. Ha valaki dolgozik nálunk, jobb ott adni egy kávét, mint átcaplatni az egész házon, és hát, egészen idáig készen sem volt a kicsi, benti főzőfülke.

Mindez azért fontos, mert változtattam az eredeti terveken.

Ismét be kellett látnom, hogy a régiek észjárását, átgondolt terveit nem kell feltétlenül felülírni meg - bocs, engem is a hideg ráz a szótól - újragondolni, már ami a nyári konyhát, a mi istenadta szerencsénket illeti.

Oké, a ház középső szobája nem marad víz nélküli konyha, ahogy rég' volt, mert azt már meghaladtuk.

Oké, talán mi nem kényszerülünk arra, hogy búzát rejtsünk el a padlásseprés elől. (Bár, ki tudja.)

Viszont jobb lesz, ha az elektromos sütőt a nyári/téli konyhába tesszük, a Vitorlás szobával egy légterű kis konyhába pedig csak hordozható indukciós főzőlapot, vízforralót és mikrohullámú sütőt (akármennyire ront is az utóbbi az összhatáson, majd egyszer lehet, hogy kiiktatom, most azonban ilyen nüanszokkal nem foglalkozom, még meleg víz sincsen ott, man).

Egyedül télen négy óra után, a sötétben para a mínuszokban átugrálni a nyári konyhába a tornácon át, de hát, majd addigra végzünk a sütéssel, viszont így nem lesz annyira zsúfolt, és ami még fontosabb, nem lesz annyi gőznek kitéve a kis, folyosószerű helyiség a Vitorlás szobában (amit egyébként továbbra is nagyon szeretünk a menő metrócsempéivel, a drótos szekrényével és az összevadászott alsószekrényeivel).

Szóval, a nap nagyrészt mégsem ajtófestéssel, hanem azzal telt, hogy a brutálerős mosogatót szabtuk méretre (meg is evett egy flexkorongot), illetve a hátul talált régi, szöges, használhatatlan lécekből és egyéb épületfákból a körfűrésszel gyújtóst aprítottunk. Mármint én egyiket sem, de értitek: szakértettem szemmel a fémpult mérését, illetve felszedtem az összegyűlt aprófát a földről.

Ja, és kaptam még egy kis haladékot az előszoba négyszáz darab cementlapjának kezelésére, mert egy nap szünet következett.





Megjegyzések

  1. Tudod, én is éppen arra gondoltam, amikor úgy rendesen beüt a tél, s átjárkálni a nyári konyhába, nem lehet álom. Jó az a kis konyha a Vitorlásban, s szép is. Hidd el, majd megtaláljátok, belakjátok mindkettő funkcióját. S jól kiegészítik egymást. A tüzelésről, nekem azt is mondták annak idején, hogy hideg kéménybe egy darab papírt kell elégetni, felmelegíti, s úgy begyújtani. Szóval a kémény ún. koromajtaján kell ezt kivitelezni. Remélem érthető voltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holdgyöngy, most is ott készítettem a kávét, nem lett volna olyan jó kibotorkálni a sötétben a hideg nyári konyhába, úgyhogy teljesen igazad van. Azt még nem szoktam meg, hogy van (egyelőre) hideg víz ott, rá kell nevelnem magam, hogy ne a fürdőszobából hozzak. :-)

      Igen, a hideg kémény melegítéséről már én is hallottam, próbáltam is. Itt ismét az volt a fő probléma, hogy nem volt elég száraz tüzelő, és főleg, nem volt gyújtós. Ha az utóbbi van, sikerülni szokott.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má