Ugrás a fő tartalomra

Kaland az őszi szünetben

Nagyon korán indultunk a háztól. Mivel közelgett Mindenszentek, bevásároltunk minimum négy napra előre, megfejelve egy rövid, első látogatással a közeli kertészetbe, ahol kitűztem magamnak a szabályt, hogy anyagi és időbeli okokból egyetlenegy sövénynek való növényt választhatok magamnak jutalmul azért a munkáért, amit a múltkor említettem. 


Ennek eredménye az volt, hogy a hatezer négyzetmétert kétszer jártuk be, elég komoly kétségek között, de a végén -- a nevétől nem függetlenül -- sikerült kiválasztani azt a szépséges borbolyát, amit mutattam korábban. Nagyon jó hely egyébként, és szeretek szaktanácsot kérni (nem kell feltétlenül örökzöld, viszont mindenképpen bordó levelű legyen, és mindegy, hogy tüskés-e, de fontos, hogy ne legyen nagyon kényes) hozzáértő és türelmes eladóktól, akik tök jól ellensúlyozzák az én pattogó türelmetlenségemet.

Ha órákig nem eszem, nem annyira jó velem egy autóban lenni, így mielőtt még érezni lehetett volna a sebtiben elfogyasztott narancslé és a müzliszelet hatását, ingerülten kérdeztem a többieket, hogy 

akkor megyünk a programunkra, ugye?!?!

Ezen a ponton a semminél is kevesebb kedvem volt az egészhez, és gyanítom, mindenki így volt vele. Késő volt, az autó teli volt, nem akartam a borbolyát véletlenül eltörni, de hát N.-nek megígértem, hogy E.-t egyszer elvisszük várat nézni. Mindegy, tudjuk le, majd otthon jó lesz pihenni, gondoltam. 

Az egész baljós és béna kezdetet tetézte, hogy ugyan a Csillagvár nevű helyre mentünk, az útvonaltervező bevitt a Wien******er téglagyár területére, és mivel engem ilyenkor már elkap a "minden mindegy" lazasága, be is hajtottam, sőt, alaposan be is jártuk a komplexumot. Látom magam előtt a kis autót, ahogy felbukkan az ipari kamerák képein itt is meg ott is, kissé tanácstalanul keresve a telep kijáratát. Közben rögtönöztem a gyerekeknek egy előadást a mocskos multikról meg arról, hogy milyen drága egy ilyen áthidalóelem, amit éppen halomban látunk, és elkezdtünk fel-felvihogni. Hiába hüledeztem azon, hogy ugyan ki és m(enny)iért engedhette meg, hogy ezt a 

monumentális környezetszennyezést 

éppen idetelepítsék, ma Magyarországon semmi ilyesmin nem lehet meglepődni. Végtelenül elszomorító és felháborító. A sztori vége az volt, hogy az idegességtől remegő szájú biztonsági őr bácsi várt minket a kijáratnál, és nekem szegezte a kérdést:

"Hölgyem! Maga szerint ez úgy néz ki, mint a Csillagvár?!"

Eddigre már annyira higgadt voltam, hogy a vezérigazgatóval is szívesen elbeszélgettem volna a Greenpeace nevében, és állítom, hogy az is igen jól sikerült volna, holott nem vagyok aktivista. Közöltem a bácsival, hogy természetesen, nem úgy néz ki, és meg lehet nyugodni, már megyünk is (kicsit magamban nehezményeztem a dobermanok hiányát; van az a szint, ahol már én is a filmekből megszokott dramaturgiát várom el). Érezte, hogy nem fog menni a leckéztetés; megértőre váltott, mi pedig dicsőségesen kigördültünk a területről. Csak azt bánom, hogy nem volt nálunk néhány neonszínű festékpatron -- legközelebb felkészültebb leszek.

Egy perc múlva megérkeztünk a Csillagvárhoz, és azonnal tudtam, hogy jó lesz. 

A parkolónál, a fenti viskóban van ugyan egy kissé creepy babagyűjtemény, és persze, érezni itt-ott, hogy a járvány megtette a hatását (aznap például nem volt konyha), a hely mégis sokat meg tudott őrizni az eredeti bájából és érdekességéből. 

Az pedig, hogy népi eszközök kiállítása fogadja a látogatót, számomra hatalmas pozitívum. Nem is számítottam rá, nagyon tetszett, és tanultam is belőle. H. visított az örömtől, hogy két cica is van, a nap sütött, maga a vár pedig egészen különleges, még ha a berendezés, ha jól értettem, jó két évszázaddal korábbi tárgyakat és viseleteket mutat is be, mint az épület valós kora, szóval a koncepció kicsit ilyen "két legyet egy csapásra"-jellegű. De nem baj. Minden jó: az állatudvarban szép a ló, viccesek a kecskék, előrébb lenyűgöző a holland ácsok készítette vitorlás, ijesztőek és emlékezetesek a vár építészeti megoldásai. Nagyon jókedvűen indultunk haza; a történet tanulsága pedig? Minden körülmények között hallgatni kell az útvonaltervezőre.










Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má