Ugrás a fő tartalomra

Lomi 2021

Mindig megszerkesztem a saját szövegeimet, ezért sokszor feszengősebbek lesznek, mint ahogyan szeretném. Most viszont úgy döntöttem már a címnél, hogy szabad nekem a lomtalanítás helyett ezt a rövidített alakot használni, ha úgy tetszik. Lazuljunk le. El. Whatever. :)


Ma nem várható a filozofikus Jaggerről való elmélkedés, mint a múltkor, csak el akarom mesélni, milyen klassz élmény volt a vadászat, éppen úgy, mint tavaly. Pedig a zománcozott lavórt még ott is felejtettem.

***

Biztosan a szegényes kis életemről árulkodik, de ha egyszer így van, mondjuk ki: régen éreztem már magam ennyire jókedvűnek és felszabadultnak a kerületünkben, mint a lomtalanításkor. Nem vagyunk egyformák: kinek a terasznyitás, kinek az FKF lakossági akciója, ugye. Este nyolcra letörölhetetlen vigyor ült az arcomon, és még folytattam volna a gyűjtést, ha nem fájt volna eszméletlenül a derekam.

Miközben üvöltő társadalmi különbségekről szól ez az esemény is, mint majdnem minden ebben az országban (ld. a csórók szelektálják és összeszedik a burzsoá levetett cuccait), van benne egy olyan illúzió, mintha tudnánk párbeszédet folytatni egymással. Mintha tudnánk osztozni. Mintha közös célunk lenne menteni a menthető szépségeket. Mintha nem fojtanánk meg egymást egy kanál vízben.

Ennek eléggé beszédes szimbóluma a kukák tetejére kikészített porcelán stb., amiket -- azt hiszem, idén értettem meg -- a teledobált autóikkal nem tudnak vagy nem akarnak elvinni a vasgyűjtők, de sokszor figyelnek arra, hogy ne törjék őket össze.

A kisfiamnak és nekem többször segítettek a portyázók, amitől először mérhetetlenül zavarba jöttem, aztán el mertem fogadni. Merthogy mind po(r)tyázók vagyunk erre az egy estére. (Yes, we are.)

Végül még az is bejött, ahogyan időnként beszólogattak a lomizós társaim, pedig én aztán elképesztően rosszul tűröm az ilyesmit, 

a bók azonban a zsákmánynak szólt. 

No, és a teherbíró képességemnek, de persze, ők nem tudják, hogy pár hete kis túlzással egyedül hordtam el egy komplett tyúkólat, szóval, az a helyzet, hogy egy koloniál állólámpa, egy miskakancsó meg egy virágtartó polc meg se kottyant. #kismiska

Mégis belecsúsztam a fejtegetésbe, bocs, pedig nem akarok nagyon rózsás képet festeni. A gumikesztyű és a fertőtlenítő spray igen jól jött volna, de persze, otthon felejtettem őket. Minden pozitívummal együtt mindig iszonyatosan sok a kosz, a pazarlás, a törött üveg, nem ritka a durvaság (ha jól értettem, a hangoskodás miatt vízzel nyakon öntötték felülről az egyik társaságot -- no comment), de pár óráig részt venni benne akkor is jó volt. 

Éltek az utcák és gyönyörűek voltak a házak. Megkockáztatom: végre őszintén vidámak voltak a magyar emberek egymás társaságában.

És hogy miket találtunk? Tudom, hogy ez érdekel igazán titeket, hát, tessék egy kis ízelítő. 

Semmi kivetnivalót nem találok a dzsuvás cuccok gyűjtésében, de azért ez a kék színű, fakkos valami valódi határeset volt. :D Mindenesetre, nagyon ki fogom suvickolni.

A retro búrákat szeretem, sokkal többre tartom őket, mint a mai obis/praktikeres társaikat.

Ahogyan a bennem élő, jól nevelt kislány mondaná: a textilt, a ruhaneműt, más ember étkészletét aztán végképp nem és nem szedjük fel az utcáról. Mint láthatjátok, idén tettem néhány kivételt. #rosszkislany

Találtunk még képkeretet, karnist, legalább száz papírszatyrot (utálom megvásárolni, használni viszont szeretem őket, úgyhogy nagyon jól jönnek), egy óriási pöttyös labdát, sok vödröt (szintén folyton kell a háznál, és fölöslegesen dobálunk ki mindig egy ezrest értük), 

kis sámlit, régi kottát, teáskannát a virágoknak, különféle akasztókat.

Még korábban egy pávás szőnyeget (az eredeti szabály szerint szőnyeget sem lomizunk, az is visszataszító dolog),

fémdobozokat, üres rajztömböt, bútorok mozgatásához görgőket, egy sarokba tehető állópolcot és széket.

A könyvekkel és a lámpákkal idén nem volt szerencsénk, de nem baj. Így is sikerült becserkészni néhány jó eséllyel hamarosan kedvenccé váló tárgyat, és ez éppen elég.







Megjegyzések

  1. A pávás szőnyeg gyönyörű! A fakkos dobozka szuper lesz, ha megújul. És a kotta.... ahh ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, kávé23! A kottából rengeteg van ráadásul. A szőnyeget is jól kitisztítjuk, és ugyan az egyik része kicsit fakóbb, nagyon jó lesz. A kék doboz vagy fiók szerintem is tök menő, és mindig van annyi mütyür, amit rá lehet pakolni.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má