Ugrás a fő tartalomra

Karbantartó nap I.

Rengeteg olyan dolog van, amit hosszú évek óta szerettem volna, és most végre készen lett, vagy éppen most készül. 

Rendrakás közben sorra találom meg azokat a tárgyakat, amiket most már nem szeretnék visszatenni valamilyen dobozba, és ráírni a dobozra, hogy ez és ez a tárgy van bennük, hanem azzal a céllal készítem ki őket, hogy a végleges helyükre és szerepükbe kerüljenek. Éppen ezért a terasz borzalmasan néz ki -- mindent ott gyűjtök és válogatok át --, de most úgysem jön senki vendégségbe, és a motiváció megvan: látom az alagút végét. Eléggé kell egyensúlyozni a "nem halmozunk fel hülyeségeket" és a "jó lesz az még valamire" elvek között, és néha nagyon nehéz dönteni.

Ami egyértelmű: kaptam gipszből készült díszeket, ezek aranyra fújva a sütögető falát fogják ilyen "quirky" módon díszíteni, és megtaláltam a retro polcokat és konzolokat is, mert oda kell egy ültetőállomás is, hogy ne egy sarokban boruljanak ide-oda a virágcserepek, mint most. Ehhez kapcsolódóan átválogattam a vasbigyókat, amiket a pajtában találtunk még anno (őszintén remélem, hogy azokkal a láncokkal csak a szekeret kötötték ki, nem szegény állatokat), hogy készüljön néhány akasztó a kisebb kerti szerszámoknak. 

A régi kocsiülésből virágtartó lett a lókikötő állomásnál. Régen nem kedveltem az ilyen machen átalakításokat, mostanában viszont szinte keresem a hasonló ötleteket, pontosan azért, hogy ne a garázs egyik sötét sarkában porosodjon ez a gyönyörű tárgy, hanem minden nap láthassam.

A bontott deszkákból S. épített hátra egy szenzációs kerítést, ami megint az újrahasznosítás mesteri példája, emellett nagyon illik ide, és óriási megkönnyebbülés, hogy készen van. Ráadásul kaptam újabb húsz métert, ahová ültethetek ezt-azt.

A konyhakertnek szintén lesz alacsony kerítése a régi teraszkorlát megmentésével; már most odavagyok érte, pedig még csak előkészítő fázisban van. 

Kaptunk fantasztikus málnás-zselés édességet, krumplit, cukkinit, amiért cserébe rögtön adtam is (saját termesztésű) cukkinit ;), és diós csigát, ami eléggé eteti magát, bár ne tenné. 

Lehet, hogy vad ötlet, de Isabel Paige nyomán gondoltam, hogy készítek majd mentás-zsályás dezodort kis tégelyekbe. Úgyis ez a világ jön. Egyébként az ő videói a visszásságaik ellenére még mindig inspirálnak, a másik régóta követett videós, Dawn (The Minimal Mom) hatására pedig az összes festék és tisztítószer között rendet raktam. A kerti sikereik és bukásaik is nagyon a relatable kategóriába esnek, és most már azt is értem, hogy a gyomlálás -- éppen ugyanúgy, mint a kacatmentesítés -- dopamint termel. Tudtam én, hogy van ott valami!

A többi a szokásos: reggel kertszemle, harc a nyugágyért, hatalmas délutáni alvások, úszás mint kényeztetés néhány naponta, mosás bádoglavórban, ruhaszárítás a kifeszített kötélen.

megszerezte




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má