Ugrás a fő tartalomra

Jeges jazz

 A múlt héten végre újra voltak LFZE-vizsgakoncertek a jazzklubban, örült az én szívem.

a Covid miatt több kieső és beugró is volt; az egyik legjobb "ad hoc" csapat

Sokáig hangoztattam, hogy maszkban biztosan nem fogok koncertre járni, mégis az a helyzet, hogy olyan iszonyatosan sokáig tart a járvány, hogy már én sem bírom, és néha megingok. Az elmúlt években egyébként eléggé sok ilyen vizsgát láttam, és mindben megvoltak a kedvenceim. Az idei szerencsére kifejezetten jól sikerült -- biztosan azért is, mert érezhető volt az előadások nagy részében az előző évek kihagyásai miatti színpad-kiéhezettség és lelkesedés. Vicces, hogy mindhárom napon ismét a csúcson állt az egy főre eső LFZE-oktatók és -hallgatók száma, de valahogy itt sosem zavar a belterjesség. Ülök, és élvezem a zene mellett azt is, hogy senkinek nem vagyok senkije, ráadásul osztályoznom sem kell, hála az égnek... Engem ez valóban érdek nélkül érdekel. Külön örültem annak, hogy E. kétszer is eljött egy kis időre, és ilyen szépeket rajzolt, illetve, lett egy közös viccünk arról, hogy a zenészek közül néhányan egészen a beszámolásig nem is tudják, melyik szám jön. :P Még ennél is jobban örültem annak, hogy tökéletes volt a hangosítás; az új srác tud valamit. 

Számomra mindig kiváló lehetőségek ezek a vizsgák arra, hogy újabb sztenderdek címét tanuljam meg, és aztán otthon kedvem szerint újrahallgassam őket eredetiben és mindenféle feldolgozásokban.

Idén a három dal, amit több változatban hallottam már a klubban is:

a Stolen Moments,

a Taste of Honey és

a Bebe.

Ami viszont a legzseniálisabb volt, az az, amikor a bármennyire szeretett, de azért a lagymatagság veszélyének időnként kitett, nagy dózisban adagolt jazz mellett a rockosabb stílus is helyet kapott a színpadon. Megmutatom a supergroupot -- mondhatnám, hogy jól jegyezzük meg a tagok neveit, de már nem szorulnak erre. (Itt olvashattok róluk picit többet.) Mindenesetre, csodás volt, megismertem egy újabb számot (Peter Papesch, hogy mik nem vannak...), a színpad pedig majdnem beszakadt a -- mint később megtudtam, egyetlenegyszer összepróbált! -- Detroittól. NB. olyan régen hallgattam, hogy nem ismertem fel, csak valahonnan naggyon ismerős volt. (És igen, az antisznobizmus jegyében receptre írnám fel M. Millert minden jazzistának. Tudom, hogy szeretik "könnyűnek" titulálni a zenéjét, de egyrészt -- enyhén szólva -- nem tűnt szimplának, amit játszani kellett [azok a szólók, jeeez], másrészt ő is komoly hagyományokból jön, és egy kis amerikai funk, neadjisten, slap határozottan jót tesz néha a legeurópaibb entellektüelnek is).

,

Mielőtt elfelejtem, fontos: a fellépők egy része az újonnan nyílt Magyar Zene Házában ezen a héten, illetve a Müpa Jazz Showcase keretében február 4-én és 5-én díjmentesen meghallgatható!

Ami még jó volt, az végre kiszabadulni a városból, és az arclefagyasztó szélben sétálni a vakítóan kék Duna mellett.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má