Ugrás a fő tartalomra

Minek neked az a pajta? (II. rész)

Elárulok néhány titkot.


  • terveim vannak a pajtával kapcsolatban, de nem konkrét üzleti tervek; egyszerűen csak tudom, hogy jó lesz, ha ez az épület is a miénk marad.
  • idén nyáron a kitakarítását és a falai vízszigetelését elvégeztettük, több idő viszont nem jutott rá, annyit kellett a főépülettel foglalkozni.
  • biztosan nem máról holnapra lesz belőle valami, úgyhogy ez a történet is türelemre (és kitartásra, kreatív gondolkodásra, no meg: árral szemben menni) tanít.

  • a macskánk egyik kedvenc helye a pajta mögötti árokpart. Amikor hosszú percekig (órákig) ott üldögél, én pedig állok mellette, mindig terveket szövögetek.
  • a jelenlegi állás szerint féltető fog kerülni az épület tetejére: az a ferde, hátrafelé csapott fajta (nem az én ötletem, de szerintem zseniális, mert így talán kigazdálkodható a rengeteg egyéb felújítási munka mellett).

  • elképzelhető, hogy a saját kis nyárerdőnkből fogunk faanyagot nyerni a féltetőhöz.
  • nem szívesen vágatok ki fákat, hármat-négyet sem (mindegyikhez kötődöm), ugyanakkor nem szívesen hagyok ősrégi épületet tető nélkül évekig, úgyhogy nem nagyon van más választásunk.
  • apropó: úgy látszik, idén ősszel kivágják az épület mögötti, veszélyes fákat: ez nem az erdőnk területe, hanem a rá merőlegesen húzódó árokpart. A kőrisfák éppen a pajta mögött magasodnak, és kb. tíz éve, egy viharban végzetesen meg is rongálták a tetejét;

  • tulajdonképpen előnyösebb a pajta fekvése a telken belül, mint magáé a házé, hiszen közel van az erdőhöz és messzebb van az úttól.
  • a lelki szemeim előtt nagyon letisztult enteriőrt látok, egyterű nappali-konyhával, különálló nagy hálószobával (esetleg két kisebb szobával) és fürdővel;
  • én vagyok az az ember, aki a dézsából kiképezett kádakra mindig csak a száját húzta, hogy "hú, de machen." jelenleg komolyan fontolgatom a témát.
  • mindenhová vaskályhát képzelek a fentiekhez;
  • a pajta lesz az a hely, ahol mindent felhasználunk az eddig megmaradt-felszedett padlókból, amit csak tudunk;
  • imádom az íves részeit meg az "ipari" jellegét, és ki is fogom hangsúlyozni, ahol csak tudom.

Nektek van hasonló projektetek házon vagy telken belül?




Megjegyzések

  1. Gyönyörű ez a pajta, én sem hagynám veszni <3 nálunk talán a góré az, ami egy kis varázslatra vár. Igazából csak rendet kellenne rakni a környéken - és még millio helyen az udvaron -, mert szerkezetileg semmi baja. Álom-terveimben a most 3 éves lányom kuckója lesz... én meg megyek vele ;) :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mona, a nagyszüleim kertjében volt góré: hogy imádtuk!

      Törlés
  2. ...persze fotóháttérnek sem elhanyagolható ;) a blogomon lehet, csak az a kép van fenn róla, amikor a kis szegecses komódomat fotóztuk <3 az ellentétek vonzásában még szebb mindkettő ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd én is fotózok a pajta téglafala előtt, igazad van: a természetes anyagok struktúrája utánozhatatlan. :)

      Törlés
  3. Gyönyörű a pajta! A hangulata mesés, a tégla struktúrája... :-) Le a kalappal, hogy a nagy házon végzett rengeteg munka mellett a megmentésén is fáradoztál! Nagyon izgalmasan hangzanak a terveid.
    Luca

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy tűnik, az egyik nálunk dolgozó szakember érti is, hogy milyen a szemléletmódom: hogy nem grandiózus, mindent felforgató (és számunkra nagyon drága) stílusban kellene kicserélni és lenullázni a dolgokat, hanem javítgatni és lehetőleg költséghatékony módszerekkel megmenteni őket.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má