Ugrás a fő tartalomra

Két nap alatt negyven év

Nem, nem ennyit öregedtem. :) Hanem nagyjából ennyit fiatalodott a Ház azáltal, hogy (rá kellett keresnem a megfelelő szóra) kiganajoztuk. Folytatom a naplót.

Korábban is említettem, hogy a házvásárlás időpontjától kezdve három évet adok arra, hogy kitakarítsuk az egész épületet, az összes melléképülettel, pincével-padlással együtt. 

Utána nem kívánnék szívni ezzel kapcsolatban soha többé.

Annyira, de annyira durva felhalmozás történt itt közel száz év alatt, hogy többször vertem már a fejem a falba: 2017-ben ugyan miért kellett nekem eljátszani a megértő vevőt, aki legyint a kuplerájra, és nem áll a sarkára, hogy márpedig csak akkor lesz üzlet, ha az eladó rendbe teszi az egész kócerájt?!

Egyébként tudom az okát: türelmetlen voltam, és akkoriban még valamelyest hittem abban, hogy kincsekre lelhet az ember az ilyen elhagyatott padlásokon, hahahaha.

Azóta, többszáz munkaóra beleölése után úgy gondolom, ez csodálatos lecke volt saját magamnak is: nem kell jófejkedni, Judit.

Plusz: ne halmozz fel semmit!

Ne halmozz fel semmit! 

De komolyan.

És minden egyes évben vedd igénybe az ingyenes lomtalanítás nagyszerű intézményét.

Ha a Ház körüli rendrakásból nem tanulom ezt meg, akkor semmiből sem.

Amikor állsz egy rohadt nagy szerszámoskamra közepén, mert utat törtél a mindenféle gyanús zsákok között magadnak, és éppen az ötvenéves xyladekor folyik a lábad elé, mert már basszus, annak a fémdoboza is az enyészeté lett, és te véletlenül megemelted, az fekete humor alkalmazása nélkül nem megy. Nem dolgozható fel másképpen. Hogy a többiről ne is beszéljek: ne akarjátok, hogy részletekbe menően elmeséljem, mi mindenbe botlottam bele. 

Gyilkos poénok sorozatgyártója lett belőlem ez alatt a pár nap alatt, az biztos.

3. nap (vasárnap)

Bútortologatás T. és még pár ember segítségével (itt is kösz!), mert a falszigeteléshez minden közfalat is fel kell szabadítani. A barna ruhásszekrényt és a zöld konyhaszekrényt kidobjuk. Nem fáj. Nem értem, miért vártunk eddig. Lefényképezem őket azért, de ennyi. Túl sok ruha, túl sok ruhászsák mindenhol. Borzasztóan útban van a megörökölt fagyasztóláda. Mostantól ösvényeken lehet közlekedni a házban.


4. nap (hétfő)

Az eddigi legkomolyabb purgálás a Ház történetében. T. reggeltől kora délutánig tulajdonképpen elvégzi azt, ami eddig a legnagyobb parám volt: kőkemény munkával 

kitakarítja a pajtát. 

X talicska trágyás föld, rengeteg rozsdás fémeszköz, hordók, elkorhadt rekeszek, mohával borított féltéglák dögivel. Brutál meló. Eközben nem akarok tétlenkedni, úgyhogy a garázs és a disznóólak felé fordítom tekintetemet. És munkáskesztyűbe bújtatott kezemet. A PET-palackoktól kezdve a régi redőnyökön át a fél zsák megkeményedett mészig minden oda van behányva. Nagyjából végzek ezzel is, de, persze, még vár ránk valamikor az ólak padlásrésze. Nehogy már egy etappal vége legyen.


Közben a tudatalattimban kicsit sírok, hogy a rengeteg rozsda, penész és ragacs alatt egy letűnt kor attribútumai, kézműves-iparos termékei is ott voltak, és most a műanyag festékesvödörrel együtt a csodaszép lószerszámokat is ki kell dobnunk a francba. De, mondjuk, az egész állattartás rettentő archaikusnak, kegyetlennek és maradinak is tűnik a tárgyakat elnézve, és tökre örülök, ha nem ez lesz a jövő.


mint megtudtam, az ott egy - amúgy szerintem marha szép - répareszelő (pun intended)

Olyan kemény tempót diktálunk, hogy csak annyi rémlik: a szerszámos kamrában találtam egy bőröndöt, ózonnal fertőtlenítettem áttöröltem, és kineveztem játékbőröndnek. Minden mütyürt abba gyűjtöttem, ami érdekes lehet a gyerekeknek. És most, pár nappal később egyáltalán nem emlékszem arra, hogy miket raktam bele.






Megjegyzések

  1. Nagy munkát végeztetek. A répadarálót, s a kerekeket megtartanám. Én, legalábbis. Jól itt hagytak mindent nektek, az eladók. Mi évekig az elődeink felújítási anyagait hordtuk el. Ők főleg a kertbe ástak be mindent, nem tudunk úgy ültetni ne termelnénk ki építési törmelékeket. Nem gondolkodtak előre. Vagy kertben? Ők már nem az eredeti tulajok, akik tőlük vették meg, s újították fel a házat. Hogy rájuk ilyesmi mi maradt nem tudom.
    https://lmaim-hzunk.blogspot.com/2019/06/barilottoztunk-az-urammal.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holdgyöngy, bizony, emlékszem, amikor először írtál erről itt... Sok kis bosszúság, sok nagy tanulság. :-)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má