2011. október 30., vasárnap

Vidékies is meg nem is: az Otthon novemberi száma

       Amikor legutóbb a Lakáskultúra októberi számáról írtam, és újfent szerelmet vallottam kedvenc fotósomnak, valaki azt írta, hogy a cikk hatására azonnal meg is vette... az Otthon magazint. Vajon jól járt?


      Igen is meg nem is: az Otthon magazin okosan támaszkodik a country életérzésre mint trendre, ugyanakkor vegyes színvonalú anyagból kénytelen (?) dolgozni, és némileg félrevezető a címlapja. Pestiesen szólva: nem először.


     Szeretném hinni, hogy nálunk is lehet jó vidéki stílusú magazint csinálni. Tudom, hogy az Otthon sem tud száz százalékosan megfelelni ennek az igénynek. Abban azonban biztos vagyok, hogy a csali-címlap mögött is kell lennie valaminek, amitől az ígéretek, hangzatos címek nem üresen koppannak, hanem tartalommal telnek meg. A hazai lapokban mégis gyakran csak a közepes felstilizálását találom. Az Otthon aktuális címlapján konkrétan a lapszám egyetlen szívdöglesztő konyháját, ami természetesen ismét külföldi lapból származik, a belső hasábokon pedig egyetlen olyan lakást sem, amiért önmagában érdemes lett volna megvenni a magazint.

     Egyszerűen szólva: már megint nem megelégedéssel, hanem enyhe csalódottsággal fejeztem be az olvasást.
***
     Érdekes, az első budai, értelmiségi és nagyon dizájntudatos lakás tetszik.

     Az Inspiráció-rovat sztárja, a városi nomád stílus papíron bejön, és nagyon jó a stylist is, a fotós is (Torma Beatrix és Imre Barnabás). Cseppet zavar a sznobéria, amit a tárgyak mögött érzek, de szép.

 
     A franciás belvárosi lakást nem zártam a szívembe. Lehetséges, hogy a bejegyzés elején látható étkezője miatt történt ez így. Shabby chic ágy ide vagy oda, újrafellapozás kizárva.


      "A" vidéki ház rovat egy magyar-francia házaspár falusi lakhelyét mutatja be. Ők nem városi nomádok, hanem falusi-népi-paraszti környezetben élő világpolgárok. És bár érdekes, hogy hogyan jutottak ide, valamint szépek a használati tárgyaik, amelyeket megőriztek, mégsem gondolom, hogy a konyha például egész oldalas fotót érdemelne.


Végül: igen, a brüsszeli ház a mindenhol felbukkanó, meseszép csempéivel ismét a lap fénypontja. Újrafellapozás lehetséges.

(a fotók forrása az otthon.com)

5 megjegyzés:

  1. Tetszik ahogy elövezetted és igazat is adok neked és inkább mielött megveszek egy ilyen lapot végigszoktam nézni az ujságosnál és ha nem azt látom mint a boriton hangoztatnak megsem veszem,köszi a cikket érdemes mindég odafigyelni amt irsz:)

    VálaszTörlés
  2. én bezzeg megvettem :(
    pedig tényleg nem szoktam, mert valóban mindig csalódás... de úúúgy vágytam arra az érzésre, amikor egy JÓ újsággal, teával bekuckózol a fotelba...:)

    VálaszTörlés
  3. nekem megvan, de még nem jutottam el odáig, hogy belelapozzak. ha pár nap múlva "elfelejtem", amit írtál, akkor laikus szemmel elolvasom:)

    VálaszTörlés
  4. Nem tudom, Lányok. Az is igaz, hogy ötszáz forintból nehéz lapot csinálni.

    VálaszTörlés
  5. De én mégis veletek értek egyet. :)

    VálaszTörlés