Ugrás a fő tartalomra

Örülj nekik! - téli kedvcsinálók és gondűzők

A cím a híres angol kifejezés, a "good for you" magyar változata akar lenni. Az említett frázist máig nem tudtam teljesen megfejteni, de mindegy is; most az a célom, hogy a januárban és a februárban megtaláljam és összegyűjtsem a jó dolgokat. A hurrá-optimizmus éppen olyan távol áll tőlem, mint a depresszív állapot, de olyan hideg, szürke és vitaminhiányos ez az időszak, hogy van értelme listát írni a pozitívumokról! A magazinos fogalmazásmódot és a telefonnal készült fotókat nézzétek el nekem. :-)

A Country Homes & Interiors naptára: love

1. Örülj a hónak! - Amikor nem tudsz valahová eljutni a megbénult közlekedés miatt, akkor ez sokkal nehezebben megy, de amikor szánhúzó kutyaként viszed a gyereked, és látod pirospozsgás arcán az örömöt szánkózás közben, egyből könnyebb. :-)

2. Örülj annak, ha a kamrában még maradt valami a karácsonyi bevásárlásból! Nagy dolgokra nem kell gondolni, mert azért rendesen kong a spejz, de a múlt héten készítettem egy isteni desszertet (marcipánmassza porcukorral meghintett deszkán kinyújt, rumba áztatott aszalt szilvával megtölt, felteker, felszeletel, behűt - Stahl Judit ez is) meglepetésként egy sima lencsefőzelék utánra.

3. Örülj annak, hogy néhány télies (karácsonyi) dekort még nyugodtan kint hagyhatsz! A képen látható szarvasos izét leárazva vettem egy virágboltban, a hóemberes szívgirland pedig ajándék volt.


4. Élvezd az ajándékaidat! Nagyon akartam olyan kekszkiszúrót, amivel bögrére akasztható kekszeket lehet készíteni, és tessék: az első sütés még mindig várat magára - most keresem a megfelelő receptet. Kiszúrós, finom kekszreceptje van valakinek? A grillserpenyőt is karácsonyra kaptam, és padlizsánszeletekkel tervezem felavatni.


5. Igyál teát! Ebben a szezonban mi folyamatosan teázunk. Ahogy régebben is írtam már, a teáink nagy része a kamrában volt eddig (mintegy ezer éve, a dobozokon is látszik), a másik adagot pedig ajándékba kaptuk. A szertartás itt is fontos (ld. Petrik Adrien könyveinek utolsó fejezeteit a "lassítókról"): egyszemélyes teatojás, kedvenc óriásbögre, fekete teához tej, és lehetőleg mindegyikhez keksz vagy süti.


6. Vegyél valami élénk színű apróságot! Nálam ez most egy vicc: bogyósgyümölcs-illatú, bíborszínű mosogatószer, amely "téli ragyogást" biztosít az edényeknek, muhaha. Mégis működik.


7. Örülj a meglévő dolgaidnak! Nos, ez tényleg totál közhelyes, mégis fontos. A férjem kapott ajándékba egy e-könyv olvasót, amit mostanában kezdünk kihasználni. Szívmelengető érzés, hogy ennyire kedvelik a munkahelyén, és állati hasznos, hogy nem százhúsz oldalas tanulmányokkal kell utazni a metrón (a nyomtatófesték és a papír áráról meg környezeti hatásáról már nem is beszélve).


Most ennyi - a héten még jelentkezem téli lakásdekorációs ötletekkel is. Nektek van valamilyen tuti tippetek?




Megjegyzések

  1. Nekem még van egy fél nagy konzerüvegnyi pálinkában eltett gyümölcsöm. Az a marcipános ötlet nagyon jó, ki fogom próbálni. Hogy párodat ennyire szeretik munkahelyén, az nem lep meg. Mondd meg neki, hogy szerintem az lenne a meglepõ és igazságtalan, ha fordítva lenne! :-) A téli dekorhoz csak egy nagyon régi, egyszerü ötletem van: barka, száraz ágak és egyéb kirándulás alatt szedett növényzet, bogyók stb., ami nagyon szép egy rusztikus vázában. Már olyan rég szedtem, posztod hatására kénytelen leszek kimenni és keresni egy pár ágat! Ami a teákat illeti, jelenleg lapacho teával kezelem magam. Immun erõsító, béltisztító stb., és nekem ízlik is. Tudom ajánlani, bár egy kicsit keserü, így azt szokni kell. Minden jót Nektek és a Positive Mental Attitude az nagyon hasznos nemcsak télen, hanem mindig! xx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves emiGrants,
      ehhez a bogyós-ágas ötlethez még annyit, hogy érdemes munkáskesztyűt és metszőollót is vinni - annyi tüskés szépség van a téli tájban, hogy ihaj! De nagyon jó ötlet! Köszönjük a dicséretet - az a vicc, hogy az egyik barátom mondta, ez az e-könyv olvasó fogja majd megoldani a mi könyvtárolási gondjainkat,mert majd jól ráteszünk egy könyvtárnyi könyvet... no, az még szerintem sem ugyanaz, mint a papírszagú könyv.
      Nektek is minden jót, szép téli élményeket!

      Törlés
  2. Ilyenkor már mindig van az asztalon nárcisz v.jácint, nagy hiperekben v. barkácsboltban veszem, később kimegy a kertbe. Már jön a tavasz, 14-e óta túl vagyunk a tél felén! :))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amióta ezt írtad, vettem jól egy háromdarabos nárciszt cserépben, és eszembe jutottál, amikor kitettem a konyhapultra. Kösz, működik! És igen, négykor még/már egész jól látni kint. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má