Ugrás a fő tartalomra

A szomj

Ki kell ábrándítanom azokat, akik irodalmi[(as)kodó] kikacsintást várnak a bejegyzés címe hallatán (bár, a N.N.Á.-versről bőven lenne mondanivalóm, ha egyáltalán bátorkodnék írni róla): ma a magyar rögvalóságról lesz szó. Nevezetesen arról, hogy ne vegyünk hamis fantát, ha egy mód van rá. Intelmek a magam és mások számára.

Jó, tudom, egyikünkkel sem fordulhat elő, hogy gagyi, ciki vackokat fogyaszt, de most beszéljünk arról, amikor esetleg mégis.

Ha építkezünk, akkor csakis a hamisra futja, ez alap. 

Az első alkalommal, amikor ilyesmit vettem a kisboltban, totálisan zavarban voltam. Mintha óvszert vásároltam volna tizennyolc évesen, pedig abban az esetben a hamis fantát vagy Sconto narancsot vagy mit tudom én, mit még nem is saját fogyasztásra szántam (és nem is vagyok már tizennyolc éves) -- de valahol, mélyen már akkor is nagyon irigyeltem a munkásoktól, hehe.

Természetesen, márkás Fantát se vásároljunk úri jó dolgunkban, erről szintén lesz szó.

Annyi minden voltam ez alatt a másfél év alatt, amióta a felújítás folyik! 

Közmunkás, rakodó munkás, kőműves-segédmunkás, festő, erdőpucoló, kubikos és még ki tudja, hányféle melós.

Nagyon sokszor tikkasztottam szét magam, és egyszer azt vettem észre, hogy -- legalábbis a fizikai munka idejére -- én is munkásember lettem. Pedig nem is kukoricát címereztem vagy a réten kaszáltam, mert az még brutálisabb lehet.

És akkor megértettem mindent.

Tudniillik, van az a szomjúság, amelyikre csak jéghideg, szénsavas üdittő [sic] csúszik.

Van az az éhség, amelyikre -- növényi alapú étkezés-szimpátiák és ilyen irányú törekvések ide vagy oda -- csak a párizsis zsemle való.

Gátlástalanul magamévá (nem, ez még mindig nem a vers...) tettem a társadalmi markereket és betagozódtam. Ráadásul, hiába áll szöges ellentétben az elveimmel a fogyasztásuk, és igazából nem finom egyik sem, jólesett mind.

Ennek ellenére ma elhatároztam, hogy rendesen fogom táplálni a gyermekeimet, illetve nem vásárolok olcsó szemetet én sem, mert azért mégis csak tudatában vagyok annak, hogy mennyire károsak.

Jól marketingelt, name brand, összetételében ugyanannyira gáz, PET-palack tekintetében pedig éppen olyan mennyiségű hulladékot termelő, menő szemetet sem eszünk/iszunk. Túlcsordul a sárga kukánk.

Ennek egyetlen módja az, ha nem tartunk itthon egészségtelen, mesterségesen színezett és édesített szénsavas italokat, így nem lesz mit meginni, "jobb híján".

Úgyhogy, holnaptól hűtött borsmentatea lesz a frissítő. 

Remélem, mindenki elfogadja majd. 

Remélem, nem olyan, mint a hígított szájvíz.




Megjegyzések

  1. "Üdittő" és "van az a szomj" - és milyen nehéz néha az ilyen típusú szomjra vagy éhségre nemet mondani, ez egy létforma is, az önkizsákmányolással és a brutális fizikai munkával, a kényszerű olcsósággal.
    Kegyetlen: ezek a szénsavas izék függőséget okoznak, elvonási tünetekre számítani lehet, pláne gyerkőcöknél. (Sose fogyasztva ilyesmit, a 35 fokban marketingből ingyen osztogatott, hűvösen párás márkás "üdittő"-től még szomjasabban és napokig epedve utána, eh!) Levezetésként minőségi szörp vált be, abból kevés is elég hideg szódával (osztva-szorozva az árát és a koncentrációját, megéri + szép üvege van a legtöbbnek, kedvet csinál a házi szörpgyártáshoz).
    Milyen fokú fáradtságról tanúskodik, hogy másodpercek után jöttem rá az irodalmi utalásra? N.N.Á.-t csodálva imádom, pedig. :) Felújításkor a legfőbb szomjúság, hogy használható legyen végre az ingatlan - ha erre bírtam csak asszociálni? :-D :-D :-D
    Luca

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Luca, eszembe juttattad, hogy tudok bodzabogyo-szorpot készíteni! Az egészen fantasztikus, és hozza is a fröccs-élményt. Be kell iktatnom egyik nap, picit időigényes, de megéri. Amúgy a sörrol nem írtam, mert olyan stabil az absztinenciam, hogy ilyesmi eszembe sem jut, pedig a finom fröccs biztosan jó, csak nem vágyom rá. Pontosan, a reggel hétkor kezdődő fizikai munka, a megalazo alulfizetettseg mind hajlamosít az olcsó lónyál választásara. Írok még, a múltkorira is, most még annyit, hogy a lányom borzasztóan lenezi ezeket a lottyoket (a markasakat is), és mindenhová a vizeskulacsaval megy, a fiam pedig a hűtőben látta meg és próbálta ki őket, és innen számítható a lejtmenet, de ő is érti, mi a baj velük. Friss hír, hogy tegnap egy fél befőttes üvegnyi borsmenta teát ivott meg, és nagyon ízlett neki!

      Törlés
  2. Ha emlékszel még rá, a fele menta, fele citromfű tea jól behűtve is isteni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogyne emlekeznek! De azért jó, hogy ideirtad, imádtam nálatok ilyet inni, és egy-egy bokorrol többezer hektoliter teának való levelet lehet leszedni!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má