Ugrás a fő tartalomra

Kicsi, de kell: 101 Konyha

- Van üzenete a futár számára?
- Igen, van. Tudna korán jönni? Köszönöm. :)

***

     És J., a futár itt is volt nem sokkal reggel 9 óra után. Meghozta a könyvet, ezáltal pedig apropót adott arra, hogy a ma délelőttre tervezett, vonzóbbnál vonzóbb háztartási munkáim közepette egy kicsit megpihenjek.
     Régóta ismerem ezt a könyvet, és szeretem a fejezetbeosztását. Kortárs, klasszikus, shaker, retro, rusztikus, költségkímélő - ezek a britek szerint a fő konyhatrendek. Nálunk ugyan egészen máshogy festenének a legelterjedtebb irányzatok (fenyő-, laminált bútorlap-, IKEA-, parasztbútorral berendezett, klasszikus, épített, talán retro...), ez a kis könyv mégis rengeteg ötletet adhat a magyarországi konyhaberendezéshez is. És hát, a BBC Good Homes-nak szemmel láthatóan van anyaga. Nem is akármilyen.

    
       A cím a 101 ("one-oh-one") angol kifejezésre is utal, ezáltal azt sugallja, hogy ebben a könyvben minden benne van, ami a jó konyha alapjaihoz szükséges. És tényleg. Sok szó esik burkolatokról, anyag- és színválasztásról, munkafelületekről és - ami a legfontosabb - az összhatásról. Nincsenek viszont benne technikai tudnivalók (azokat - amennyiben nem professzionális célokra tervezünk konyhát - egy IKEA-katalógusból nagyszerűen lehet pótolni).
        A könyv persze nagyon angol. Bennünket kevésbé érint például az a dilemma, hogy maradt a régi lakásból egy-két shaker stílusú konyha-elem, mit is csináljunk vele... Az egyik kedvencem a 136. oldalon látható rusztikusan kopott konyha. Látom magam, ahogyan a böhöm nagy, kényelmes zöld konyhaszigetnél előkészítem az ételt, körülöttem gyerekek szaladgálnak, kávézgatok és imádom a konyhámat. Angolos és nagyon jó az elmaradhatatlan "Bread" feliratú kenyértartó, ilyet is kérnék. 
        Van itt, persze, néhány olyan világoskék retró konyha, amelyikből sikítva menekülnék, de például a költségkímélő konyhák között bújik meg az egyik legjobb felújítós ötlet, amit valaha olvastam: nevezetesen, hogy krémszínű festékkel egyneműsíthetőek a régi konyhabútor különböző elemei, és ugyan így nem a miénk lesz a világ legérdekesebb konyhája, mert ezzel a megoldással kicsit "biztosra megyünk", mégis kiegyensúlyozott és ízléses végeredményt kapunk. És, ha mondjuk Kicsi Háztól megtanulunk antikolni, akkor kifejezetten trendi shabby chic konyhánk lehet. Ha nem lennék végtelenül lusta ahhoz, hogy egymagam fessek át egy egész konyhabútort nem félnék a festés-csiszolás okozta kosztól, már régen nekiálltam volna.  
***
Hogy miért kellett még egy példány ebből a könyvből? Mert ki fogjuk sorsolni.

Ha szeretnéd megnyerni, vegyél részt a játékban, amely 2011. február 13-án éjfélig tart!





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Teázós

Totálisan összefüggéstelen lesz, amit ma írok; vegyük úgy, hogy az esőt nézve virtuálisan együtt iszunk valamilyen finom teát ( te-ázás, hahaha ), és van nálam tíz noteszlap mindenféle témában. Tegnap elkezdett poszt. 1. Aki szokott a Rossmann-tól rendelni, és szereti a szakácskönyveket, annak szerintem érdemes most élnie azzal az akcióval, amelyikben bio élelmiszerek mellé Stahl Judit-szakácskönyvet adnak ajándékba. Nem tudom, miért van így, mert a stílusa néhol elképesztően modoros, mégis ő tudja azt, amitől kb. önálló olvasmány lesz a receptgyűjtemény, de mint receptgyűjtemény önmagában is vérprofi. Továbbajándékozni szintén jó. 2. Azt hiszem, el kell fogadnom, hogy az érvényesülés és kapcsolatépítés címén végzett tevékenységek 9/10-e nekem nem megy -- és nem is tartom őket ízlésesnek (biztosan azért, mert kompenzálok). Magamat pedig gyakran tartom bénának, amiért nem építek és nem érvényesülök. Ami még rettenetesen irritál, az a  "ki kinek a kije"  nevű társadalmi társ

Lomtalanítás 2020

Megint visszafelé haladok az időben: ez a szuper gyűjtésünk még akkor történt, amikor nem világméretű járványról volt szó. Az egyik utolsó gondtalan esténk volt, mondhatni. A kerületünkben minden évben figyelem az évente egyszer legálisan utcára hordott tárgyakat (bútormániásként nem bírok nem odanézni), de egyrészt nekem is volt egy minimalista fordulatom, és óvatosabb lettem az esztelen halmozással kapcsolatban, másrészt emlékeim szerint az elmúlt pár évben az egyre erősödő tendencia az volt, hogy napokkal előbb megjelentek a lomisok, krétával felrajzolták a felségterületüket, a lomtalanítás napján pedig kiváló érzékkel, hangos perpatvarok közepette lefoglalták a legmenőbb cuccokat, majd azokat tőlük lehetett megvásárolni .    A gyerekeknek gyártottam is elméleteket arról, hogy végtére is társadalmilag - vagy mit tudom én, milyen szempontból - jól van ez így, hadd éljenek meg belőle, ez nekik így is egy _megalázó, durva_, sokat utazós, hosszú, munkás nap, a mi lakásunk p