Ugrás a fő tartalomra

Ősz -- I. rész

Az átmeneti évszakokra mindig nehezen hangolódom rá: beletelik egy kis időbe, mire megértem, hogy nem várni kell például a nagybetűs Őszt, mert nem fog beköszönteni, mint a versekben, hanem ez, amiben benne vagyunk, már az. 


A szeptember nem volt a kedvenc hónapom: egyrészt a gyerekeknek iskolába kellett járniuk, amikor még javában nyaraltunk volna, és egy darabig az idő is tökéletes lett volna hozzá, másrészt nem tudtam edzőterembe járni vis maior okokból, és ez sokszor befolyásolta a napi rutinom és a hangulatom, mert az az igazság, hogy az otthoni torna nekem még mindig nem annyira megy, viszont most már, ha nem tudok intenzíven mozogni naponta egy órát, nagyon hiányzik. 

Az sem esett jól, hogy az évszakváltozást nem a háznál figyelhettem meg, ahol a saját erdőnk hatalmas, színes fái susognak, és minden nap látni, ahogy egyre több a lehullott levél. Ilyenkor a kályhában ropogó tűzzel nagyon hangulatos az egész, szeretem a vidéket és vágyom arra, hogy ott legyünk, teázzunk, almát aszaljunk a Salgó tűzhelyen, lehetőleg J. gereblyézzen és ne én, miközben folyamatosan készítem neki a kávét, nagyokat aludjunk, és B. felhívjon azzal, hogy sütött egy kis pogácsát.

Végül a hónap végét átfordítottuk, és lett egy csodás utunk a tengerhez, amiről majd ide is írok. Nagyon boldog vagyok, hogy a nem túl kedvező körülmények ellenére összejött. Visszahozott az életbe, hogy ezzel a szép angol kifejezéssel éljek. :P

Időközben nagyjából kialakult az órarendem. Bár sok áldozattal, például most hétvégi munkával jár, mindent összevetve imádom, hogy eldönthetem, mikor dolgozom. Ha minden igaz, még önfejlesztésre, tanulásra is marad idő, ráadásul hétköznap délelőtt, amikor elememben vagyok. Az egyik kitűzött cél felé el is kezdtem haladni, ez a nyelvvel kapcsolatos, de van még minimum három, amelyikhez több rendszeresség kell; tulajdonképpen ki kell jelölnöm egy-egy órát, amikor csak azokkal foglalkozom, és ezt kőkeményen be is tartani. Érdekes újra tanulni, és úgy érzem, jobban tud tanítani az, aki maga is diák.

Ami nagyban csökkentette a hatékonyságom, az az alattomosan felbukkanó és azután makacsul, hetekig fennmaradó álmatlanság. Többekkel beszélgettünk róla, és a nem hivatalos közvéleménykutatásom eredménye szerint nagyon nem voltam ezzel az inszomniával egyedül, de teljesen kikészített, az biztos. Iszonyú rossz hajnali kettőkor a teraszlépcsőn üldögélni, a másnapi munkán és kötelezettségeken némán stresszelni, utána pedig nyűgösen, kedvetlenül csinálni végig a napot, mindent elejteni, elfelejteni, este vacogó fogakkal állni a forró zuhany alatt, és rettegni, hogy milyen lesz az éjszaka. 

Napi pár óra alváskiesés döbbenetes károkat tud okozni a szervezetben; érzem, hogy az immunrendszeremet például mennyire legyengítette. Többször sírtam miatta, kétszer majdnem rosszul lettem munka közben stb. Próbáltam arra fókuszálni, hogy másoknak sokkal komolyabb problémái vannak és örülni annak, amikor napközben össze lehetett bújni R-rel a kanapén. Kétségbeesésemben vettem Ashwagandha (a.k.a. placebo-) tablettát és egy ún. súlyozott takarót is. Utóbbinak az a lényege, hogy amikor magunkra terítjük (ez komoly fizikai erőfeszítést kíván egyébként, tekintve, hogy 6 kg...), az enyhe nyomás megnyugtatja a központi idegrendszert, ezzel segítve az elalvást. A marketingszöveg szerint olyan, mint egy ölelés. Well, not exactly... :D De talán mostanra jobb lett egy kicsit a helyzet. Közel sem tökéletes, de a legkritikusabb periódusnak talán vége. Végül is, hogy a Lóci játszik zenekart idézzem, csak egy kicsit kellett kibírni -- és lett alvás is.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Cementlap a linóleum alatt II.

Hosszú történet lesz ez. Nem kétrészes. Ma is esik, plusz festik az ajtókat éppen az előszobában; mivel nem tudok csiszolni, megírom, mi a helyzet. Először is: olyan kedves barátaim és olvasóim vannak, akik ráadásul még valóban okos tanácsokat is tudnak adni, hogy elképzelhető, hogy lesz valamilyen megoldás a ragasztó-problémára. Itt is kösz mindenkinek! Ott tartottunk, hogy hőlégfúvó segítségével sikerült lehámozni a régi linóleumot a cementlapról, de sok ponton csak kenődött a hő hatására a ragasztó, nem lehetett "letolni", illetve olyan erősen tartott, vagy már korábban feloldotta a cementlap felső részét egy pár mm-es vastagságban, hogy fel is jött ez a felső, mintás réteg.  Furcsa módon egyébként jobban tépte, ha apránként próbáltam felszedni, és jobban ment, kevesebb kárt okozva, ha nagyobb adagokban, magasabbról húztam: majd magyarázza el valaki, aki ért hozzá, hogy miért van ez. Utána két út körvonalazódott: vagy fizikailag vagy kémiailag (vagy

Javítások és cserék

Ezen a nyáron úgy döntöttünk, hogy valami olyannal foglalkozunk a házon, ami tényleg kb. száz éves: az ablakokkal.  A nyílászárók közül csak az ajtókat érintette a felújítás anno, és azokat is csak részben. (Majd egyszer elmesélem, most túlságosan meleg van ahhoz, hogy felelevenítsem azt a rengeteg bénázást.) Az ablakokra nem pályáztam, pedig lehet, hogy kellett volna. Kicsit furcsa, mert biztosan nagyon szépek lennének a milliókból utángyártott változataik, de én valahogy kötődöm az eredetiekhez, bármennyire az utolsókat rúgják. Az is érdekes, hogy ez egy olyan ház, amit zseniálisan ki lehet fűteni, pedig a gázt még sosem használtuk, és az ajtók-ablakok nyilván nem zárnak tökéletesen (understatement!). A gazdaboltból hoztunk a múltkor szúnyoghálót, és meg fogjuk próbálni az egyetlen új ablakot: a kis konyha elég nagy, bukó ablakát leszerelni, megtisztítani, és kicserélni rajta a szúnyoghálót. Ezt leírni egy perc volt, véghezvinni becslésem szerint egy egész délután lesz: kicipelni a l