Ugrás a fő tartalomra

Mindenféle nyári emlék

Eljött az a periódus, amikor gyakran borús az ég, vacogunk reggelente, újra szívesen hallgatom Van Morrisontól a Lonely Avenue-t, több időm van a kanapén kucorogni és felidézni azt, ami jó volt az elmúlt hónapokban.

Fonyódligetről

A nyár elején találkoztunk öten a lányokkal, és a klassz beszélgetések, a nosztalgikus vihogások, a mesés helyszín és a lenyűgöző ételek mellé még ilyen különleges ajándékot is kaptam:

indiai szekrényke

Szeretnék ilyet többször csinálni, legalább minden évszakban egyszer, mert több témát, szálat is elindítottunk, és jó lenne folytatni őket. 

A nyár végefelé voltak olyan napok, amikor kifogytunk a gyerekkönyvekből, nekem pedig nem volt kedvem gagyi szuperhősös vagy dinoszauruszos magazint venni a boltban, úgyhogy E. elkezdett napilapot, konkrétan Nemzeti Sportot olvasni. Nagyon szoktam mosolyogni, amikor vezetés közben hallom, hogy kommentálja a futballhíreket a hátsó ülésről, miközben vehemensen lapozza -- és a fülembe zörgeti -- a Népsportot. 

Kicsit későn ocsúdtunk, de a szünet végén belehúztunk, és augusztus 28-án, egy kiadós vihar után még úsztunk egyet a Balatonban. Jó lett volna azt a kifejezetten forró hetet is ott tölteni szeptember elején, de idén ez kimaradt.

a fonyódi kilátóból

Vettünk egy csomó leárazott narancsos és csilis Lindt étcsokoládét (legalább ez legyen, ha már az élelmiszervásárlás stresszfaktorrá lépett elő); csodálatos volt rájuk járni és jutalomfalatként eszegetni őket.

Gyakrabban kellene, de egyszer jutott eszembe, hogy zöldturmixot készítsek. Bébispenótot, narancslevet, mandulatejet, zabot és banánt tettem bele, és fantasztikusan sikerült. Tényleg beillett tízórainak vagy desszertnek is, közben pedig ilyen elképesztő életelixír-íze volt.

Lett némi paradicsomtermésünk, készítettem öt üveg szószt. Azért nagyon más volt most, mint az első évben, de jóval kevesebbet tudtam figyelni rá, és már a kezdők szerencséje sincs velem, ugye. Pedig finomabb a házi szósz még a méregdrága bio paradicsomkonzerveknél is, pont most próbáltam egy dm-eset, és semmi extra.

Egyáltalán nem számítottunk rá, ezért különösen jólesett, hogy ajándék tárlatvezetést kaptunk a nagyon régen kiszemelt múzeumban, ahol akkor csak mi voltunk a látogatók (külön poszt is lesz): ezeket a kivételes pillanatokat szeretném kimerevíteni és előhívni majd a memóriámból a sötét, fagyos, téli reggeleken.

Amikor a háznál voltunk, edzés helyett nem tudtam mást kitalálni, mint hogy a teraszon építek magamnak egy mini tornaszert, ezért az ezeréves expandert -- nem röhögni -- két macskapórázzal felerősítettem az egyik oszlopra, és tök jól működött. Sokkal jobban, mint az azóta visszavitt, sok bosszúságot okozó, beállíthatatlan tchibo-s trx-szerűség. Tudom, hogy látni akarjátok az s.k. készséget, tessék: 

a pórázok tulajdonosával

Szerettem a nyári reggeleket, amikor a fülemen a fejhallgatóval mindenféle gyakorlatot végeztem a teraszon a kedvenc számaimra egy palack víz és egy szúnyogriasztó spray társaságában, miközben a falu főutcáján a zenémet túlharsogva a traktorok és kombájnok a földekre indultak. :D Tulajdonképpen nem értem, az edzőteremben miért nincsen olyan eszköz, amelyik rugózik, függőleges felfüggesztése és erős ellenállása van. Vagy lehet, hogy létezik, csak nem tudok róla...?

a kilátó előtt, a beszédes nevű Meredek utca végénél, becsületkasszával <3




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Cementlap a linóleum alatt II.

Hosszú történet lesz ez. Nem kétrészes. Ma is esik, plusz festik az ajtókat éppen az előszobában; mivel nem tudok csiszolni, megírom, mi a helyzet. Először is: olyan kedves barátaim és olvasóim vannak, akik ráadásul még valóban okos tanácsokat is tudnak adni, hogy elképzelhető, hogy lesz valamilyen megoldás a ragasztó-problémára. Itt is kösz mindenkinek! Ott tartottunk, hogy hőlégfúvó segítségével sikerült lehámozni a régi linóleumot a cementlapról, de sok ponton csak kenődött a hő hatására a ragasztó, nem lehetett "letolni", illetve olyan erősen tartott, vagy már korábban feloldotta a cementlap felső részét egy pár mm-es vastagságban, hogy fel is jött ez a felső, mintás réteg.  Furcsa módon egyébként jobban tépte, ha apránként próbáltam felszedni, és jobban ment, kevesebb kárt okozva, ha nagyobb adagokban, magasabbról húztam: majd magyarázza el valaki, aki ért hozzá, hogy miért van ez. Utána két út körvonalazódott: vagy fizikailag vagy kémiailag (vagy

Festékfújás háromszor

Amikor megveszek egy festékspray-t, mindig eszembe jut, hogy klassz találmány, jól lehet vele haladni, de később csak gond lesz: ha elkezdem használni, vagy kevés lesz az adott felületre, és akkor kell szerezni még egy pontosan ugyanolyat (nyilván húsvétvasárnap délután), vagy sok lesz, és akkor be fog száradni, és majd dobhatjuk ki.  Most az első számú eset állt elő, de új spray vásárlása nélkül meg akartam oldani a helyzetet. Volt három kopott, lomtalanításon talált tárgy, amiket tavaszi dekorációnak szántam: egy gyertyatartó, egy tálca és egy kosár. Rémlett, hogy valamilyen festék még van a garázsban, és meg is találtam egy icike-picike maradék mentaszínű spray-t (erről azt gyanítottam, hogy be van száradva, de nem volt), illetve egy bontatlan sötétebb zöldet. Itt el is dőlt, hogy a gyertyatartó lesz mentaszínű, a tálca egyenletes zöld, és ha marad valamennyi, akkor a kosár is kap belőle egy kis frissítést. A kiindulópont: Pár perc alatt elkészültek, ebben a meleg, szellős időben ha