Ugrás a fő tartalomra

Túl sok Paradicsom

Majd folytatom a terasz történetét -- még két rész van hátra --, most viszont csak egy "random dolgok gyűjteménye" típusú posztra van időm.


Délelőtt ömlött az eső, és kezdtem nagyon nyűgös lenni attól, hogy nem tudok semmi aktív dologgal foglalkozni. Szándékosan lassú reggeleket szoktam tartani, ezért ébredés után pont lemaradtam arról a tizenöt percről, amikor még csak állatira el volt borulva az ég, tehát könnyen szedhettem volna paradicsomot, pedig mára a szószkészítés volt a terv. Rendet raktam itt-ott, és találtam az üvegek tetejére borításnak régi szalvétákat és kötözőket (évek óta nem főztem be semmit, L.-nek egyszer írtam is itt, hogy akkor lesz nagyjából készen a ház, amikor már eszembe jut ilyesmi).

Tizenegy körül még mindig nagyon esett, de megembereltem magam, és esőkabátban, gumicsizmában kicsúszkáltam szüretelni. Büszke vagyok arra, hogy miket neveltem a négy kis palántából: talán a lucullus, ami amúgy a legnagyobb kedvencem, nem olyan tökéletes belül, mint lehetne, de pl. a fekete paradicsom csodálatosan lédús és különleges, a koktélból pedig rengeteget lehet szedni folyamatosan. A negyedik a törpe-: őt elnyomják a többiek, de azért terem rendületlenül a kis bokor.

Főztem is három üveg tésztaszószt sok bazsalikommal, délután pedig improvizáltam egy körtés-fahéjas-bodzabogyós-vörösboros szilvalekvárt, ami eléggé ütős lett. Ugyan nem a szilva dominál benne, de hát, a Jézus Krisztus Szupersztárnak sem a címszereplő, hanem Júdás az igazi sztárja (ilyen dögös hangot és gitárt azóta sem hallottunk túl sokszor; tizenéves korom óta többezerszer hallottam már, de a hideg futkos a hátamon*, a karomon, annyira ott van. És a hippiszettje is nagyon bejön ebben a döbbenetesen szép tájban. Köszi, Zs., hogy eszembe juttattad!). *tudom, ez mást jelent, de a "libabőr" annyira elcsépelt és ronda

Már kicsit régen volt, nem írtam róla; még a nyár elején szükségem volt egy kis tisztánlátásra, megnyugvásra, ezért csak úgy elmentem a jazzklubba, ahol éppen a zeneakadémisták big bandje vizsgakoncertezett, és meglepetésemre tök jó volt. Ki az, aki szereti a big bandet manapság? Szerintem nem sokan. Pedig, ha nem a sznobéria befolyásol minket, hanem nyitottan hallgatunk mindenféle zenét/felállást, klassz élményekben lehet részünk. A repertoár is elképesztően érdekes volt, az összekötő szövegek is teljesen lekötöttek. Egy picit felkaptam ugyan a fejem egy anekdotára, amelynek az volt a lényege, hogy a zenekarvezető egyik barátja, egy festőművész egyszer mondott valamire valami nagyon okosat és érzékenyet (a konkrétumokra most nem emlékszem).

Tényleg nem azért, mert savanyú a szőlő, és tudom, hogy ártatlan történet volt, de szeretném jelezni, hogy milyen mulatságos ez a társadalmi jelenség: nevezetesen, hogy az ember barátai kicsit -- vagy nagyon -- státuszszimbólumok is egyben. Természetes törekvés, értem, hogy miért így működik a világ, de az Instagramon is mindenki az író-, popzenész, képzőművész és borászbarátairól mesél, valahogy még sosem láttam senkit a fodrász, targoncavezető, adminisztrátor vagy -- heaven forbid! -- közmunkás barátaival fotózkodni. Pedig biztosan vannak. ;-)





Megjegyzések

  1. Szia, remélem minden rendben és csak kedv/idő hiányában nem írsz. Csak bejelentkeztem, hogy érdeklődve várom a veranda sztori folytatását.:) (És/vagy bármi mást, amit szívesen megosztanál velünk.) 🌸

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, köszönöm az érdeklődést, nagyon jólesett olvasni. Hamarosan írok, rengeteg mesélnivalóm van, és kedvem is, időm viszont valóban kevés :) Jövök, amint tudok, remélem, pár héten belül.

      Törlés
  2. Köszi a választ! Szuper, akkor lesem majd az oldalt!:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má