Ugrás a fő tartalomra

Cementlap-saga: befejező rész (Nyolc nap alatt IV.)

Elérkezett hát a munkaszüneti nap (hatszoros idézőjel).


Jött J. fát hasogatni, a tüzelőt behordtuk a tornácra és a fészerbe. Úgy értem, ez volt a délelőtt.

Főztem lencsét, a sparhelten ismét nagyon finom lett.

A kertben összegereblyéztem a sok ágat és levelet, amit már nem tudtam tovább nézni.

Nagyon óvatosan ritkítottunk egy kicsit az erdőn. Na, onnan igazán nehéz bukdácsolva kihozni a fát. Olyan igazi, mismásolást nem tűrő fizikai munka, amelyik után leegyszerűsödik az élet: mi fontos (pl. hogy legyen pirítós + tea, hogy a lábamnál doromboljon a macska, hogy a szeretetemmel elkényeztessem azokat, akik viszontszeretnek) és mi nem (mit mondott xy tizennyolc évvel ezelőtt abban a bizonyos buliban, ki hogyan nézett rám, és ki az, aki utál/nem vesz emberszámba). Javaslom mindenkinek, aki tisztánlátást akar, hogy hordjon fát az erdőből.

Vagy csiszoljon cementlapot.

Egy dolog biztos volt: hogy én ezt az eleve kényes, veszélyes és nehéz kategóriába tartozó, korábban szinte kizárólag kudarcokkal tarkított munkát csak energiáim teljében,

zavartalanul, nappali fényben, egyedül, 

sok pihenő beiktatásával tudom egyáltalán megkísérelni. Sokan a környezetemben megrökönyödve néztek rám, amikor csillogó szemekkel meséltem nekik, mire készülök, többen megpróbáltak lebeszélni  róla -- ahogyan ez lenni szokott.

Ehhez képest, mivel a favágásnak sötétedéskor lett vége, volt nagyjából három órám: délután öt és este nyolc között, két mezei villanykörte fényénél, több szálon futó telefonbeszélgetések közepette jutottam oda, hogy a padlóval tudjak foglalkozni. Úgy, hogy másnap korán reggel az ajtófestés és még számos egyéb munka volt soron.

A páni félelem után (nemleszkész. nemleszkész) egyfajta "minden mindegy, csapassuk" (ezt a szót is utálom) hangulat lett rajtam úrrá. Tudom én, hogy

a sarokcsiszoló nem játék 

(egyik szerszámgép sem az, persze), szóval ne úgy értsétek, hogy nem figyeltem oda vagy elkapkodtam, hanem inkább játéknak fogtam fel az egészet. Ha sikerül, jó, ha nem, nem. Van egyetlen darab, félig elkoptatott korongom, vasárnap este van, semmi sincsen nyitva; ha kitart, szuper, ha nem, ez van (így jártam -- blöee). Én ennyit tudtam ebbe a projektbe feccölni (elnézést). 

Itt kell megemlítenem a Hobbi Bútorfestők csoportot és a cementlapról készített fényképem alatti sok jószándékú hozzászólást, amelyek közül az egyik, Ty. Tamásé végül a megoldást jelentette a mi problémánkra. Ő nagyon készségesen és önzetlenül segített abban, hogy oldószerek és gyenge excentercsiszolóval történt próbálkozások helyett a tuti módszert alkalmazzam: ez pedig a flex és rá az erős, fémekhez való tárcsa. Ettől még nem értek hozzá, de azt hiszem, négyszáz lap után kezdem pedzegetni a témát, és a következő négyszáz már nagyon menne. :)

Koncentráltam. Dolgoztam. Örültem annak, amelyik cementlap-felület már tiszta volt, amelyiken pedig még látszott a ragasztó, arra egy idő után jobb híján gyufát tettem jelölésként, mert azért a csupa virág- és indaminta eléggé összefolyik az ember szeme előtt, ha sokat nézi :D -- és egyre kevesebb gyufa kellett, ami szuper érzés volt.

Az öt-tízperces szünetekben toltam a kedvenc számaimat, munka közben a maszkot a kezdeti tapasztalatok alapján papírtörlővel is kibéleltem -- és mivel vagyok annyira jó fej, hogy nem mutatom meg, hogyan nézett ki, amikor kidobtam, higgyétek el nekem: a zalakomári Fekete Tulipános cementlap pora nem viccel.

Erről jut eszembe: a szegélyeknél folyamatosan repkedtek a brutáléles darabok, és a végén le kellett vennem a maszkot, mert nagyon párásodott a szemüveg: ez hatalmas hiba volt, 

kb. tíz napig 

köhögtem utána. Ti soha ne csináljátok ezt. (Használjatok ipari pormaszkot ÉS védőszemüveget. Ty.T. tippje ez is.) Ugyanide tartozik, hogy mivel nem tudtuk/akartuk felszedni a mischungból a lapokat és kint dolgozni, mindent, értsd: mindent beborított a házban a fekete por. A zárt ajtók mögött, a letakart ágyakban, a hófehér falakon. 

Ezért is gondolom úgy, hogy ennyi volt: nem szabad többet nyüstölni.

Vissza a folyamat lépéseihez: próbáltam úgy csiszolni, hogy a ragasztót leszedjem, a lapot viszont ne sértsem tovább. Minden negyedik-nyolcadik lap után a gépet is pihentettem. 

Akkurátusan felsepertem a keletkezett port, és azzal spannoltam magam, hogy ha kell, százszor söprök fel, de most már nem hagyom abba. Közben éreztem, hogy éppen ezekben a percekben csinálom ki a térdeimet több napra.

Este nyolc óra után a korong így nézett ki, 

a kedvenc cédém

a padló így,

én, kicsit sántítva és nagyon fulladozva már csak a hajmosásra tudtam gondolni (a fürdővíz fotójával szintén nem szórakoztatnálak benneteket). 

Hátra volt még következő napokra a szegőléc és a haj- kőbalzsam: majd mutatom ezeket is. 

Soha nem fogom elfelejteni ezt a hajrát; azt, hogy honnan indultam és hová jutottam el. A megmentett cementlappal burkolt előszobánk az összes tökéletlenségével és patinájával együtt mindig emlékeztetni fog rá.





Megjegyzések

  1. Juditkám, csodás vagy! Ha annyi idős leszel, mint én, akkor fogod igazán értékelni.
    Nagyon meg kell dolgozni mindenért, de értékelni is fogod.a munkádat.

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok a kitartásodért, bizton állíthatom megérte! De ezt biztos te is tudod :) régi olvasód Mónika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Mónika! Nem lettem volna nyugodt, ha nem próbálok meg mindent. :-)

      Törlés
  3. Ez igen, ügyes voltál
    Egy trükk por ellen, ilyenkor az ajtók réseit érdemes körberasztani kitakaró csíkkal, amit festők használnak. Kéménycserénél.kipróbált.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csiszolás közben éreztem, hogy valamit kihagytam, komolyan: ilyenkor látszik, hogy sok téren amatőr vagyok még mindig. Sokat segített volna ez a szalaggal való lezárás, megjegyzem!

      Törlés
  4. Ez igen, ügyes voltál
    Egy trükk por ellen, ilyenkor az ajtók réseit érdemes körberasztani kitakaró csíkkal, amit festők használnak. Kéménycserénél.kipróbált.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má