Ugrás a fő tartalomra

Dolgok, amiket szeretek a háznál

 ...és olyanok, amiket egyáltalán nem. 


<3:

1. A legtöbbször úgy érkezünk, hogy a füvet éppen az előző napon nyírták le, és olyankor mindig azt érzem, amit akkor, amikor először néztük meg a házat hat évvel ezelőtt: hogy ez egy mesés, hatalmas telek, egy csodás, régi házzal, ami mindig is ránk várt.

2. Mindig nyílik valami új: vár egy illatos, burjánzó növény, ami a legutóbb még nem virágzott.

3. Hatalmasakat lehet pihenni és aludni bent, a hűvösben. A hőségben a spalettákért vagyok irtó hálás. Most is szuper kedvem van a délutáni pihenő után. :)

4. Pont jó egy csomó minden: pont jó méretű a Gerendás szoba, pont elég kemény az ágy, ideális méretű a nyári konyha, tökéletes, hogy L alakú a ház, és nem lát minket senki a teraszon. Az építészetért rajongó részem minden alkalommal tobzódik ezekben: imádom, ha valamit jól terveztek meg.

5. Mindig rengeteg teendő van, ami mentálisan nagyon hasznos, és isteni érzés, amikor úrrá lettünk a káoszon. Nemrég olvastam, hogy a házimunka, kertészkedés egészséges módja a dopamintermelésnek, és erre nekem nagy szükségem van.

6. Ha akarunk, Balatonozunk, ha nem akarunk, nem megyünk úszni. Még ma is van számtalan olyan hely a környéken, amit nem láttunk.

7. Horvátország közelebb eső részei alig kicsit több mint 3 órányira vannak tőlünk, és most már talán sikerülni is fog többször eljutni a tengerhez, mint eddig. A múltkor, amikor a rohadt forgalom miatt "alig kicsit több mint" 3 óra alatt értem ide, a házhoz, úgy voltam vele, hogy mindjárt iszom egy frissítőt, fogom magam és elmegyek Opatijába... és majdnem meg is csináltam.

8. Az ismerősök kis hálózata: a gyümölcsös, a gazdaboltos, az autószerviz a közeli kisvárosban mind amolyan "welcome home" érzést keltenek bennem, aminek az iróniáját nyilván én is érzem, mert mi olyan szívmelengető egy gumicserében vagy egy tipli- és szegvásárlásban, de akkor is így van.

Nem <3:

1. Szúnyogok & egyéb rovarok (most például eddig sosem látott hangyainvázióra érkeztem).

2. Sokféle zaj vesz körül a nap során, és ugyan az elmúlt hat év alatt sokat fejlődtem zajtoleranciában, azért alapvetően egy csendes zsákutca lenne nekem való.

3. Mindig egy kicsit túl nagy kosz van: vagy azért, mert behordjuk a kertből, vagy azért, mert hetekig nem vagyunk itt, és ha valami rám nem jellemző, az az, hogy a szabadidőmben a takarításon járna az eszem. Mondjuk úgy, hogy igazából azt szeretem, ha valami nagyon tiszta, de a megvalósítást tekintve igen laza vagyok. Látjátok, most is blogot írok, pedig ablakot is pucolhatnék éppen.

4. A pajta és néhány más projekt olyan monstre vállalkozás, ami reménytelennek tűnik, és ettől sokszor el tudok kedvetlenedni. Utálok például olyanokon gondolkodni, hogy miből lehet kigazdálkodni egy 30 méteres kerítést az összes földmunkával, anyagköltséggel együtt.

5. Mindig rengeteg teendő van, és ez néha akkor is nyomasztó, ha jót tesz, hogy nem unatkozom. Elvégre ez egy nyaraló lenne, vagy mi. Azzal szoktam viccelődni, hogy amikor ideérkezem, magamra kell kötnöm egy kötényt, és át kell változnom egy gazdaság vezetőjévé, és mindenféle feladatokat kell kiosztani, megszervezni és leellenőrizni a végrehajtásukat.

6. Kicsit még mindig nehéz idecsábítani az embereket, akik távolról követik a blogot és a ház életét, és ez nem mindig esik jól, de megtanultam nem különösebben foglalkozni ezzel. Aki akar, majd eljön. :)





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Cementlap a linóleum alatt II.

Hosszú történet lesz ez. Nem kétrészes. Ma is esik, plusz festik az ajtókat éppen az előszobában; mivel nem tudok csiszolni, megírom, mi a helyzet. Először is: olyan kedves barátaim és olvasóim vannak, akik ráadásul még valóban okos tanácsokat is tudnak adni, hogy elképzelhető, hogy lesz valamilyen megoldás a ragasztó-problémára. Itt is kösz mindenkinek! Ott tartottunk, hogy hőlégfúvó segítségével sikerült lehámozni a régi linóleumot a cementlapról, de sok ponton csak kenődött a hő hatására a ragasztó, nem lehetett "letolni", illetve olyan erősen tartott, vagy már korábban feloldotta a cementlap felső részét egy pár mm-es vastagságban, hogy fel is jött ez a felső, mintás réteg.  Furcsa módon egyébként jobban tépte, ha apránként próbáltam felszedni, és jobban ment, kevesebb kárt okozva, ha nagyobb adagokban, magasabbról húztam: majd magyarázza el valaki, aki ért hozzá, hogy miért van ez. Utána két út körvonalazódott: vagy fizikailag vagy kémiailag (vagy

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má