Ugrás a fő tartalomra

Nyár '23

Mivel egy darabig semmi érdekes nem történt a nyár második felében, inkább írok arról, amire megérte várni szinte egész végig: augusztus utolsó hetében a horvát tengerparton töltöttünk pár napot. Semmi extra, igaz? Pedig néhány pillanata egészen eksztatikusra sikerült.

Nagyon hiszek a delayed gratification pszichológiai törvényszerűségében, vagyis abban, hogy a vágyaknak nem kell azonnal beteljesülniük, illetve abban, hogy konkrétan személyiségformáló, pozitív ereje van annak, ha nem azonnal kapunk meg mindent, amit szeretnénk. 

Természetesen nem úgy értem, hogy ne kapjuk meg soha az élettől, amit nagyon szeretnénk, mert az iszonyatosan romboló hatású (erről még mindig a Dr. House sorozatnak az a része szól a legautentikusabban, amelyik a Rolling Stones You Can't Always Get What You Want című számára épül)..., és egyébként is lehetséges, hogy csak önigazolásra, saját magam megnyugtatására használom az említett, a kellemesnél jóval hosszabb megvonáson alapuló teóriát, mindenesetre, most is bejött: akkora flash volt a tenger, mint szerintem kevés velünk egyszerre nyaraló ember számára. 

Imádtam és oda akarok költözni. (Tudom, közhely. :) )

Az, hogy öt év után először jutottunk el bárhová az azóta kibővült schengeni övezetben, azért valljuk be, inkább túlságosan is késleltetett volt, és egyértelműen köze van ahhoz, hogy a ház eddig minden nyáron annyi munkát adott, hogy ki sem láttunk belőle. Ilyenkor el lehet gondolkodni, hogy megérte-e. 

Másrészt nyilvánvalóan hónapokig nyögjük majd azt, hogy hosszas fontolgatás után egy szuperkényelmes, tágas horvát apartmant választottam, aminek megvolt az ára is. Nem élünk mi, átlagmagyarok elég jól ahhoz, hogy csak úgy, büntetlenül átugorjunk holmi szomszédos országokba nyaralgatni. 

Nem számít: az emlékezet már néhány hét távlatából is filterezi a képeket, és főleg a szépségek, a legjobb dolgok maradnak meg, szerencsére. Most ezekből írok egy listát:

1. "Snorkelezés" kezdetleges felszereléssel. Csodálatos volt, tulajdonképpen csak ezt csináltuk a vízben.

2. a) A háztól (abba az irányba) elindulva minden két órával közelebb van, mint Budapesttől. ;-)

2. b) Megérkezés, a szálláson a tökéletes pohár (és minden más konyhai felszerelés) felefedezése, amiért mind odavoltunk, az extrafinom pamut ágynemű, és egyáltalán: a tér, a komfort, a tisztaság.

3. A kert a maga keresetlen, mediterrán bujaságával, ahol naponta legalább 15-20 fügét ettem, mert a szállásadók azzal kezdték, hogy nyugodtan szedjünk, de ez meg sem látszott a fákon.


4. a) Amikor otthagytuk E. úszómellényét és UV-pólóját a főstrandon, másnap délben vettük észre egy teljesen más helyszínen, és miután 24 óra elteltével visszamentünk, ott várt minket a fán, ahová előző nap fellógattam.

4. b) A tömött parkoló, ahol egy magyar pasas odahozta nekünk az estig érvényes parkolójegyét, és átadta a helyét.

5. A véletlenül talált, lenyűgözően érdekes és teljesen ingyenes tengerészeti kiállítás, ahonnan tök szép képeslapokat is hoztunk. (Dobtunk be adományt a perselybe.)

6. Bennem még a Lidl áruház is sokkal nyugat-európaibb hatást keltett, mint az itteniek. (Mondtam már, hogy több éve nem jártam külföldön..?)

7. Játék és vihogás esténként a teraszon, a padon, mécsesek és színes füzér fényénél.

8. A sós levegő, a víz és a nap hatása a bőrre: selymesítés.

9. Séta a faluban, közben mindenféle fészer és elhagyott ház, kertrészlet felfedezése.


10. Középkori városok. Annyira hiányoztak már!




11. A legjobb, kicsit eldugott strand az utolsó napon, félelmet nem ismerő, cuki halakkal. :D















Megjegyzések

  1. Mindez merre?! (Nem vagyok képes beállítani, hogy ne legyek névtelen...partfal) Mindig élmény! AZ idén is az volt, most a RAB sziget legcsücskében voltunk....unokás nyaraláson.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Klára vagy? :-) Ez Krk sziget volt. Nagyon hiányzik már most! Tulajdonképpen már ott elkezdett hiányozni... Amikor a nyaralás végén mondtam a szállásadónak, hogy nehéz elindulni, csak mosolygott és bólogatott.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má