Ugrás a fő tartalomra

(Több)százéves házak

Now it's your time

Először úgy volt, hogy a Budapest100 rendezvényein egyáltalán nem tudok majd részt venni, mert azon a hétvégén is a háznál akartam terveztünk dolgozni, a pénteki napra való jelentkezést pedig majdnem egy hétig húztam-halasztottam, és nyilván, mire észbe kaptam, betelt. Egyik nap a liftre várva megláttam a hirdetést arról, hogy hirtelen lett pár hely, így péntek reggel már a Bécsikapu téren tébláboltam és mosolyogtam azon, hogy hiába tűnt úgy, hogy lehetetlen, ideértem, mert ez -- végre, idén először -- össze akart jönni.


Jó is volt nagyon, hallottunk izgalmas történeteket és nagy koncentrációban láttunk építészeti gyöngyszemeket, mialatt bájos, hívogató udvarokba slisszoltunk be, és sóhajtozva fényképeztük a részleteket.

Szívesen mentem volna vezetett túrára korábban, a járvány alatt is, mert azért most a Halászbástya (BP100 munkatárs: a "Disney-terasz" :D) határozottan mutatta, milyen elviselhetetlen tud lenni a vári tumultus. És a monstre építkezések, atyaég.


Is it the shoes?

Ahogy telnek az évek, egyre kevésbé tolerálok magammal kapcsolatban egy csomó hülyeséget, amire harmincas éveim közepén még igencsak hajlandó voltam. Változatos dolgok ezek; a saját people pleasing tendenciáim elutasításától kezdve terjednek egészen odáig, hogy csak kényelmes cipőt/szandált, fehérneműt, és ha csak lehet, 100% pamutruhát hordok. 

Utólag jöttem rá, hogy a Vártúra macskaköveire is okosabb lett volna egy másik cipő: nem elég, hogy lejártam a lábam magán a programon, jó nagyot rohantam utána lefelé az iskolába és a jazzklubba, mert aznap vizsgakoncertek is voltak (bár ezt is teljesen véletlenül láttam meg), és legalább egy kicsit szerettem volna belehallgatni a műsorba.

A harmadik nagy élményünk mostanában a Kisrigók című előadás volt a Bábszínházban, mindenkinek ajánlom (köszönöm itt is, E.). Egyre több mindenen meghatódom, ezt is az évek múlásának tudom be. A profi ügyelőnek hála az első sorban ültünk, és ugyan mellettem egy ismeretlen kisfiú elég kitartóan rugdosott a levegőbe és néha picit a lábamba is, folyamatosan könnyelrejtési problémáim voltak. Vagy a fáradtság miatt (aznap vezettem haza), vagy több kulturális élmény kellene, ami deszenzitálna, vagy végül is, jó ez így.

You get what you ask for

Az autóba pakolás és a házhoz való indulás mindig iszonyúan kimerítő: most például évszakváltás van a ruhákat illetően, illetve olykor viszünk pár szál 7x7 cm-es stáflit, egy vödör bitument és hasonlókat. Egy teljes napig tépelődtem, hogy a pesti udvaron látott, kiszuperált redőnytartó farudakat miért nem hoztuk fel időben, és miért nem vittük el a pajtához mint indusztriális alapdarabokat, azután megbékéltem azzal, hogy eltűntek.

Ugyanazon a napon, amikor a BP100, a jazzklub és a krumplileves tizenöt perc alatti megfőzése történt, találtam egy zsáknyi kidobott, jobbnál jobb táskát és szütyőt egy kapualjban (Cath Kidston és egyéb szuper márkák). Hiába péntek és tizenharmadika, kivételesen élményteli nap volt.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má