Ugrás a fő tartalomra

Zöld ág virít

Abból tudom, hogy írnom kellene, hogy egyre többször jut eszembe a blog. És mivel a február bejegyzések tekintetében némán illant el (ah!), plusz kevés olyan jó dolgot tudok említeni, amelyik attól, hogy ritkábban csináljuk, jobb lesz, gondoltam, írok.


Számomra is teljesen meglepő, hogy milyen szuper érzés a botcsinálta kertészkedés. Frusztráltan például attól, hogy X vagy Y nem jelenik meg a megbeszélt időben elvégezni az adott munkát a háznál, hasznossá akarom tenni magam, kivonulok az ágvágó barátommal, és ritkítok, és ez a hajfodrászkodás ilyenkor, tavasszal még jobban esik, mint ősszel, amikor 99%-ban csak gereblyézni kell. Endorfinlöket és egészen röhejes mértékű izomláz az eredmény, de olyan, hogy a fürdőszobáig is halkan sikítozva jut el az ember az ágyból kikecmeregvén.


Vicces, hogy amikor még csak olvastam a Vegán Hegylakó bejegyzéseit, amellett, hogy a kulináris vonalért mindig megvesztem, annyira jól csinálja (legyünk őszinték: igazából csak az ételek miatt kezdtem el olvasni), mindig afféle érdekes hóbortnak, különc szenvedélynek tartottam a bozótirtást, picinke rügyek megfigyelgetését, a virágok szárítását és az egész drukkot, amellyel övezi a kerti munkálatokat, illetve az időjárási jelenségeket. 

Most viszont, hogy én is csinálom, 

mindent értek. 

A világ egyik legjobb dolga a kert.

Egyszer, ha majd nem lesz ennyi munka kint, a 3000 m2-en (muhaha), megírok egy Vegán Hegylakó-bejegyzés-paródiát női szemszögből. Nyelvileg már felkészültem, mert azért az eléggé túltolt sajátos; János macska megfelelője pedig konkrétan alig engedte, hogy megírjam ezt a posztot (itt táncol a laptopon). Persze, nem vagyok teljesen mérvadó, mert például 

a gallyak elégetése, 

azt hiszem, nagyon nem

vegán, 

pedig (még) így szoktunk megszabadulni a hatalmas ágmennyiségtől. Bocs.

A friss levegőn munkálkodva mindig örülök annak, hogy hatvan munkásláb tiprása ellenére is kibújtak a ház első tulajdonosa, I. néni által ültetett kis virágok, annak, hogy most már átlátni a telken az erdőig, és abban reménykedem, hogy a ritkítással nem nyírtam ki a bokrokat, hanem arra fogja ösztönözni őket, hogy formásabban és erőteljesebben növekedjenek majd.




A felújítós munkálatokról is készül a bejegyzés, csak ezt most el kellett mondanom.

(A poszt nyomokban Vörösmarty Mihály Előszó című versére vonatkozó utalásokat tartalmaz.)




Megjegyzések

  1. A kert egyszer csak fogja magát, s beszippantja az embert. Már csak tudom. Soha nem érdekelt, a házunk is a HÁZmiatt lett. Aztán egyszer csak vettem a kertészeti folyóiratokat, olvastam a könyveket, böngésztem a tèma oldalait, s csinàltam egy kertet. S imádom, az életem a nyugtatóm, a csend, nyugalom, s a tervezgetés helye. S van hova tenni a pénzünket... Még mindezek alőtt vagy, de úgy érzem már jó úton.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holdgyöngy, ha egyszer eljutok oda, ahová te kert-ügyben, nagyon boldog leszek. Tegnap is bozótirtás volt soron, majd következik az ároktisztítás... (videkivarosi, csak itt nem vagyok még bejelentkezve)

      Törlés
  2. Még fényképen nézni is gyönyörűség. :)
    A kert meditáció és szenvedély, függőség és brutális testedzés (komolyan, érdemes bemelegíteni és nyújtani, aztán még így is olyan izmok jelentkeznek, amiknek a létezéséről nem is tud az ember)! Épp olyan nehéz lemondani a kertről, mint az életről. Ennél csak az nehezebb, ha fű/fa/virág elpusztul, aki addig családtagként élt.
    A tél a művelődés időszaka, mit és hogyan kell metszeni vagy éppen hagyni burjánozni, esetleg átültetni. A szigorúan vett szakirodalom mellett a legjobb Capektől A szenvedelmes kertész. No az igen, az a könyv megfogja a lényeget! :) Írom ezt egy Dásenyka típusú örökbefogadott eb gazdijaként.(Nem Capek-rajongásból fogadtuk be, hanem mert kidobták a nyirkos novemberi hidegben. Dása kisasszony már jól van, és szintén szeret kertészkedni.)
    Hű, elragadott a lelkesedés, csak a legfontosabbat nem írtam: sok önkormányzatnak van aprítógépe, amivel egyeztetés után helyben az ágakat bezúzzák és tömörítik, így tüzelő lehet a hideg napokra.
    Luca

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Luca, olyan jókat írsz, mindig kedvet csinálsz a saját kertünkhoz és hazfelujitasunkhoz! 😅 De klassz a kutya-örökbefogadásos történet. Köszönöm a szakirodalom-ajanlast is, és képzeld, most találtam meg egy olvasói emailt, amelyikben M. jelzi, hogy ha akarom, növényeket fog nekem adni! Alig várom, hogy legkésőbb ősszel tudjunk találkozni ez ügyben.

      Törlés
    2. O és igen, mielőtt és miután kerteszkedem, meg fogom tenni a tornazos lépéseket!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má