Ugrás a fő tartalomra

Sikerült / elmaradt

A napokban láttam az Előző életek című filmet, amiért majdnem mindenki rajong, és elképesztően magas értékeléseket kapott mindenhol. (Spoiler alert!)

    Az első gondolatom a film végén az volt, hogy de jó, hogy nem mentem el érte külön a Művész moziba. :P Biztosan az én ízlésem nagyon kommersz, mégis vállalom, bocsánat: én azt szeretem, ha a főszereplők végül összejönnek a filmben. Mi több, szerintem az a helyes, ha bizonyos nehézségek ellenére többször adódik esély összejönni életünk szerelmével -- mert ilyen bitang szerencsések vagyunk --, hogy talán az x-edik ilyen esetben már nem szúrjuk el. Sajnos, a másik gondolatom szinte végig az volt, hogy ez is aszimmetrikus viszony, mégpedig a kezdetektől fogva, hiszen a csajnak fontosabb az emigráció, az írás, később pedig a zöldkártya (!), mint a koreai fiú, aki értem, hogy a hátrahagyott kultúrát fejezte ki filmes nyelven, de hát akkor is, basszus. 

    A legérdekesebb kérdés tulajdonképpen az első iskolai jelenettől kezdve az identitásváltás kérdése, amire a -- nekem nagyon nem szimpatikus -- nő válasza brutálisan egyértelmű: ő már nem tud koreai lenni. Végignézni viszont, hogy erre csak a szerelmen, pontosabban egy másik ember érzelmi megkínzásán keresztül tud rájönni, nettó szenvedés a nézőnek is (nyilván sokkal inkább azonosulok mindkét fickóval, voltam már lúzer), és engem az ilyen melankolikus, "elcseszett életek"-jellegű sztorikkal ki lehet kergetni a világból. Szóval, hiába gyönyörű az operatőri munka és realisztikus a végkifejlet, szerintem teljesen felejthető az egész, és annyi elfojtás van a történetben, hogy az már fojtogató. Ja, és totál zavaró, ahogyan a praktikus/érdekházasságra próbálják ráerőltetni az értelmezést, miszerint a felek "egymásnak lettek teremtve", pláne a szerelmi-háromszöges nyitókép után, amivel elhúzzák a mézesmadzagot a néző előtt.

    Csak azért jutott eszembe írni erről, mert sok apró és nagyobb dolog került fel a sikerült/nem sikerült listára mostanában, például:

-- maradékokból összedobtunk egy abbahagyhatatlanul finom sütőtökös-csokis-narancsos-gyömbéres-fahéjas kekszet E-vel;

-- megtanítottam palacsintát sütni;

-- a fentiektől nem függetlenül :)) elkezdtem edzeni, és bár semmi eredmény nem látszik, legalább van egy új rendszer, amivel teszek az egészségemért;

-- a 3/4 éve kegyetlenül fájó jobb térdem az első edzés után jobban lett, és most nagyon reménykedem, hogy így is marad;

-- karácsonyra szerettem volna még vaníliaszirupot készíteni, de elfelejtődött, viszont egy nyugodtabb hétvégén ki akarom próbálni, hogy milyen;

-- találtam egy elég cuki, pici, csíkos táskát a turkálóban, úgyhogy megvan a tavaszi-nyári alapkiegészítőm;

-- megmentettem egy kabátot a Lidl folttisztító folyadékával;

-- bár a fenti boltban tök sokszor számoltak rosszul, és nem mindig vettem észre, azért kétszer találtam négyszáz forintos zöldségdobozt teljesen megjósolhatatlan időpontokban;

-- nincs mágneses naptárunk a hűtőszekrényen, ezért csak hozzávetőlegesen tudom, milyen nap van, és mit kell csinálnom vagy befizetnem;

-- van százvalahány forintért egy szuper heti tervezőm és egy leértékelt sulis naplóm, amik azért segítenek;

-- egyszer sem jutottam el a zeneakadémisták vizsgakoncertjeire, pedig nekem mindig az volt a kedvenc januári kultúrprogramom, és egy csomó sztenderdet onnan ismertem meg, de jövőre mindenképpen megpróbálok ott lenni;

-- ugyanígy nem jutottam el a jazzklub szülinapjára sem;

-- láttuk a Pinokkiót a Vígben, ami több szempontból is vicces, egy része ennek magánjellegű, és most nem akarlak titeket egy újabb értelmezéssel sem terhelni, legyen elég annyi, hogy szerintem érdemesebb lett volna a jegyek és a ruhatár árát egy állatmenhelynek adni, de megint hagytuk, hogy a közvélemény befolyásoljon minket -- és megnézni egy új musicalt végül is, nem bűn. Mindenesetre, azóta is sokat szoktunk vihogni néhány rettenetesen idegesítő, visszatérő elemen (Tücsök, "Apukám!"), és van egy pár jelenet, amit borzasztóan szeretnék a fejemben meg nem történtté tenni (szamarak!).

-- felfedeztem a Weleda termékei közül egyet-kettőt, amelyekkel sokkal könnyebb elviselni a kinti hideg levegő-fűtött szoba kontrasztot: a kedvencem a Skin Food Light (a gyerekek valamiért utálják), illetve a gránátalmás dezodor és a citromos-gyömbéres tusfürdő is nagyon finom illatú. Persze, eléggé kell velük spórolni, mert még leértékelve is sokba kerültek, csak például az elsőként említett, tömény gyógynövényes cucc annyival jobb a bőrömnek, mint egy átlagos kézkrém, hogy úgy érzem, megéri, ráadásul én viszont imádom az összes ilyen kozmetikum erőteljes herbárium-illatát. A krémet a házhoz is elvittem legutóbb, úgyis ott a legkomolyabb a kiképzés.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má