Ugrás a fő tartalomra

Viszlát, fekete tűzfal!

Amióta csak ismerem a házat, beárnyékolta az összhatást, hogy hátul, az árok felől egy hatalmas, időjárás kikezdte fal magasodott. Bármilyen szép az utcai homlokzat, a szégyenfolt uralta a látványt.

a szomszédból fotózva

"Ezzel mindenképpen csinálni kell valamit," jutott eszembe minden egyes hazaérkezéskor, de tehetetlennek éreztem magam: száz négyzetméternyi felület, ferde árokparttal, és nyilván borzasztó állapotú vakolattal.

Idén mégis sikerült kipipálni ezt a tételt: annyira elütött az utcai homlokzat sok helyen már kijavított falától, hogy beszorítottuk még az őszi rossz időjárás előtt ezt a "bepucolást" is. 

A munka dandárját nem mi végeztük el, de arról az 5%-ról írok részletesebben, amibe besegítettünk, mert arról van több tapasztalatom. 

Szóval, a mohos felületről fejmagasságig lecsiszoltuk, amit tudtunk, a többit állványról csinálta a kőműves. Ahol üregesnek éreztük a vakolatot, ott kőműveskalapáccsal levertük. Érdekes módon a legtöbb helyen nem volt vállalhatatlanul rossz a fal. Ezután a szakember kijavította a hibákat, és színezett kültéri alapozóval előkészítette a felületet.

Mivel északi fal, időjárásálló homlokzatfestéket választottunk ide, majd kezdetét vette a színezés.

Öhm, nem tudom, honnét vettem a bátorságot ahhoz, hogy 15-20 liter festéket halvány okkersárgára keverjek ki otthon, a teraszon, de annyit elárulhatok, nem hozzám hasonló amatőröknek való feladat. Ugyanis halvány okker nem = fehér + okker! 

szenvedés // pacsmagolás

Egyszer, régen azt a tippet kaptam a festékboltban egy festőtől, hogy lábazat-/betonfestékkel színezzek, mert sokszor jobb, mint a pigmentek. Ez eddig többnyire működött is, viszont mindig kisebb mennyiség kellett, plusz itt volt Csalhatatlan Szemű H. (A lábazatot még így is újra fogom egyszer festeni, mert nem elég sötét.)

színpróbák

Most azonban a fehér alapfesték nem akarta az igazságot. Először barackjoghurt, később mindig, újra meg újra csakis cappuccino színű tudott lenni. Esetleg csokis cappuccino. A végső, kétségbeesett köröm során, amikor már az is eszembe jutott, hogy mint egy hot-dog árus, veszek 5 kg-os ketchup-öt, mustárt és barbecue szószt, és azokat öntöm bele, megtanultam a festékboltban, hogy színtelen bázisból kiindulva jóval egyszerűbb ám elérni a kívánt árnyalatot, mint fehérből. Sőt, van olyan jelenség is, ha túladagoljuk a színt, hogy "visszafehéredés". Szuper...

Elhoztam háromféle olasz pigmentet (okkert, barnát és feketével tompított narancsot, de egy napsárga vagy citrom sem ártott volna még), és lesz, ami lesz alapon készítettünk egy végleges változatot. Szerintem szép lett, és közelít a halvány okkerhez. A párkány itt is elütő színt kapott. Nagyon szeretek ránézni. Az sem érdekel, hogy az aktuális kedvenc, valószínűleg nem pótolható gatyámat is festékmintákkal pöttyöztem tele. Mindig erre a sikerre fog emlékeztetni. :-)




 








Megjegyzések

  1. Csodás lett! Nagyon jó látni, hogy mindig haladtok, fejlődtök. Tudom lassú, de amíg valamennyi fejlődés, annak mindig lehet örülni. 🙂❤

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. emiGrants, és amikor látod, hogy valami megszépült, rögtön feltűnik a következő pont, ahol érdemes rendet rakni/festeni/takarítani. Ezt nem panaszkodásból írom, nekem is jó érzés.

      Törlés
  2. "Csak" az 5%, amit végeztetek, az is hatalmas munka. Az összkép rengeteget változott!
    Luca

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kösz, Luca, bár a munkának hátul sincsen még vége (egy délutánt például azzal töltöttem, hogy sűrű dróthálót és farácsot szereltem a szerszámos ablakára az egykori málló farost helyére),most jó hazaérkezni bármelyik irányból.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Hovatovább*

Nagyon régóta írom ezt a blogot -- és nagyon régóta nem. :) Írhatnám vicceskedve, hogy alkotói válságban vagyok, de az a helyzet, hogy tényleg abban érzem magam, és nem olyan vicces benne lenni. Jó volna folytatni az írást, de mindig elakadok, holott az évek során a részemmé vált ez a felület; úgy érzem, hogy a vidéki városi érdekes színfolt lett a hazai blogszférában, nekem kiváló kreatív csatorna, grafomán énem legjobb terepe, nektek pedig rendszeres olvasnivaló (volt). Bocsánat, hogy bevonlak benneteket a dilemmáimba, de úgy gondoltam, mégis jobb, ha írok valamiről (bármiről), mintha semmiről sem, ugye. Ugyanakkor a meta-diskurzust kifejezetten nem bírom, mert vagy van mondanivalója az embernek, és akkor írjon, vagy nincs, és akkor ne. (!) Most mégis a köztes állapotról öntenék ide néhány gondolatot, hátha nekem is tisztább lesz a kép: 1. A blog fő szerepe az, hogy a hobbimról, a lakberendezésről szóljon, másodlagosan pedig az, hogy ha valami történik a Háznál, azt megörökítse (ez

Lomtalanítás '23

Annak ellenére, hogy idén márciusban mindössze másfél óránk volt arra, hogy belevessük magunkat hű társammal, E.-vel a lomizás szenvedélyébe, eléggé eredményesen zártuk, azt hiszem.      A macska és a kertészkedéshez való összes szerszám, vödör stb. mind az autóban volt, mert éppen útra keltünk otthonról, hogy a hétvégét a háznál töltsük, és tudtam, hogy nem akarom és nem merem sokáig így hagyni őket, úgyhogy minden újabb, tíz-tizenötperces kör után ellenőriztük, hogy minden rendben van-e, ami erősen korlátozta a lehetőségeinket. (R. minden alkalommal jelezte, hogy ez neki egyáltalán nem tetszik, és menjünk már.) A felszabadult, egész délutános, kissé mániákus portya ennek következtében elmaradt, de nem baj: az adrenalin így is dolgozott bennünk, és örültünk mindennek, ami szembejött.      Az egész úgy indult, hogy befordultunk az egyik kedvenc utcánkba, és egy pillanat alatt kihalásztam a szemétkupacból ezt a képet: Innentől már nyert ügyünk volt, mert annyira tetszett, hogy minden má